Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره نظارت بر گذرگاه‌های مرزی در عراق گفت که مرزهای این کشور همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی زائران اربعینی بسته است.

این هیأت امروز جمعه طی بیانیه‌ای در واکنش به ویدیویی که در آن برخی از افراد تلاش دارند از گذرگاه‌های مرزی مشترک بین ایران و عراق وارد این کشور شوند، گفت که این هیأت همچنان کاملا به مقررات کمیته عالی بهداشت و سلامت در ارتباط با بستن مرزها در برابر همه زوار اربعینی ملزم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «اصول و دستورالعمل‌های اعلام شده، بر خروج عراقی‌هایی که به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ایران حضور دارند و یا بیماران عراقی (بیماران سرطانی، معلولین و کسانی که دارای فشار خون بالا هستند و نمی‌توانند از طریق هوایی سفر کنند)، تأکید دارد. ولی سایر گذرگاه‌های ما به کلی بسته است».

به گزارش شبکه سومریه، این اداره همچنین از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه امنیتی برای ممانعت از هرگونه نقض همکاری، هماهنگی مشترک این اداره با فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد و خواستار پیگیری اخبار و اطلاعات صحیح از منابع رسمی عراق شد.

از زمان شیوع کرونا در عراق تا به امروز ۳۰۷,۳۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۸,۳۳۲ نفر نیز فوت کرده‌اند. طی هفته‌های اخیر میزان مبتلایان به این ویروس در مقایسه با ماه‌های گذشته افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۲۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۸۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/.

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق اربعین مرز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد