Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@09:38:14 GMT

مشکل اصلی بازار تخم مرغ چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۱۰۰

مشکل اصلی بازار تخم مرغ چیست؟

مهدی معصومی اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این که ما در رابطه با مشکلات صنعت مرغداری و تولید تخم مرغ سخنرانی‌های طولانی کنیم و وعده اصلاح بدهیم نشان از آن دارد که ما شناخت درستی از این بازار نداریم. این حوزه با یک منطق بسیار ساده عمل می‌کند، اگر مواد اولیه لازم تامین شود، تولید صورت خواهد گرفت و اگر تامین نشود، تولید انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام بحث به همین سادگی قابل جمع بندی است.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت مرغ اساسا در تصمیمات نقش و سهمی ندارند، بیان کرد: در ایران میزان تولید را وزارت جهاد کشاورزی مشخص می‌کند، قیمت گذاری و نظارت در اختیار وزارت صمت است و ارز را نیز بانک مرکزی تامین می‌کند. اگر ما می‌بینیم که نظم بازار بر هم ریخته یا قیمت‌ها تغییرات داشته‌اند ارتباطی با مرغداری که در یک روستا تولید محصول می‌کند ندارد، بلکه اشکال در حوزه تصمیم گیری بوده است.

این فعال صنعت مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه در ایران بخش قابل توجهی از مواد اولیه حوزه مرغداری وارداتی است، بیان کرد: وقتی ارز موردنیاز تامین نمی‌شود یا هزینه دریافت این مواد اولیه بالا می‌رود، قیمت‌ها در بازار رشد می‌کنند و اگر قصد کاهش قیمت‌ها داریم باید مشکلات موجود در تامین ارز مواد اولیه برطرف شود. این مسئله هم تماما به تصمیمات دستگاه‌های دولتی و لزوم هماهنگی میان این ارگان‌ها مربوط است.

معصومی اصفهانی ادامه داد: اگر دولت توان تامین ارز را ندارد، باید ظرفیت تولید پایین بیاید. در چنین فضایی ضمن پذیرش هزینه تعطیلی واحدهای مرغداری، باید با کاهش قابل توجه تولید نیز مواجه شویم اما اگر بناست ظرفیت‌های فعلی حفظ شود، تنها برطرف کننده مشکلات امروز تامین مواد اولیه و ارز لازم برای آنهاست و این بازار تنها در چنین شرایطی به ثبات می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در طول روزهای گذشته افزایش قیمت تخم مرغ، گمانه زنی‌های فراوانی را درباره آینده این بازار ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت این محصول در سبد غذایی اقشار کم درآمد، رشد قیمت آن می‌تواند برای آنها مشکل ساز شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مواد اولیه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران