Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@19:53:55 GMT

اداره گذرگاه های عراق: تمام مرزها بسته هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۳۷۲

صراط:

اداره گذرگاه های مرزی عراق امروز جمعه در واکنش به انتشار ویدیوئی که نشان می دهد برخی افراد ایرانی سعی دارند وارد خاک عراق شوند و در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند،اعلام کرد که گذرگاه های زمینی عراق به طور کامل بسته هستند.

به گزارش ایسنا عمر الوائلی، رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: گذرگاه های زمینی ما در برابر تمام مسافران خارجی به استثنا موارد خاص و دانشجویان به طور کامل بسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ویدیویی که منتشر شده است در داخل خاک ایران است و مسئولان ایرانی به این مساله خاتمه دادند و ما نیز امنیت مرزها را تقویت کردیم تا از ورود مسافران ممانعت کنیم.

اداره گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای جداگانه نیز اعلام کرد که به دلیل انتشار ویروس کرونا تمام گذرگاه های مرزی عراق بر روی مسافران ایرانی و خارجی بسته است.

بر اساس این گزارش، ایرج مسجدی ،سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز پیش از این تاکید کرده بود که امسال مراسم اربعین حسینی برای زائران غیر عراقی برگزار نخواهد شد.

ولی‌اله حیاتی،معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان امروز جمعه، ۲۸ شهریورماه در خصوص تجمع زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: پیرو خبر تجمع تعدادی از شهروندان آبادان و خرمشهر در ۹۹/۶/۲۸ حدوداً ۲۵۰ نفر از زائرین اربعین حسینی بومی شهرستان آبادان و خرمشهر، قصد پیاده روی به سمت مرز شلمچه را داشتند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ممانعت کشور عراق در پذیرش زوار، با تدبیر صورت گرفته در ورودی و خروجی شهرستان ها، عوامل انتظامی و مرزبانی، ایست بازرسی و موانع ایجاد نمودند ولی تعدادی از زائرین متاسفانه با مقاومت بسیار بالا و با تندروی قصد رفتن به سمت مرز شلمچه را داشتند.پس از این وقایع بلافاصله در منطقه حاضر شدیم و به همراه فرماندهی انتظامی استان، با توجیه و اقناع زائرین و توضیح تبعات بهداشتی و پیامدهای خطر آفرین ناشی از تجمعات با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و از سویی عدم پذیرش زائرین از سوی کشور عراق، زائرین را متقاعد نمودیم و زائران هم اکنون در حال بازگشت به شهرستان مبدأ خود می‌باشند.

حیاتی خاطر نشان کرد: این موضوع خوشبختانه با حضور میدانی و به موقع مسئولین امر مدیریت شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اداره گذرگاه های مرزی عراق مراسم اربعین حسینی صراط گذرگاه های مرزی عراق اداره گذرگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • کاروان خودروهای شوتی در دشتستان توقیف شد
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه 
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان