Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@12:32:07 GMT

اهدا بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به روستاهای سقز

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۴۲۷

اهدا بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به روستاهای سقز

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سلیمان سپی نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد سقز گفت: تعدادی کتاب امروز به کتابخانه انجمن همیاران جوانان روستایی آلتون سفلی با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی ساکنان روستا به منابع علمی و فرهنگی اهدا شد.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از طرف خیرین کتابخانه ساز و دفتر برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت و به روستا‌های اهدا شده است، افزود: این کتاب‌ها در روستا‌های سرا، اینچکه، چاپان علیا و سلیمان‌کندی، احمدآباد و آلتون سفلی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان اهالی روستا‌ها علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند، یادآور شد: کتاب‌های توزیع شده بیشتر در زمینه کودکان و نوجوانان بود، اما در بین آن‌ها عناوینی همچون رمان، تاریخی، فلسفی و ادبی نیز وجود داشت.

نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد سقز، استقبال از کتاب توسط مردم روستا‌ها و نهاد‌های مردمی را خوب دانست و اضافه کرد: هر روستا، مکانی را برای کتابخانه تعیین کرده اند، مثلا بیشتر روستا‌ها اتاقی در مسجد را به کتابخانه روستا اختصاص داده و مشغول مطالعه هستند.

او این فعالیت‌ها را در راستای ترویج و بستر سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: عملا ترویج و ایجاد اشتیاق به مطالعه مهمترین راه یادگیری و بینش و نگرش اجتماعی است، نیازمند افرادی دلسوز، فعال و مربیانی با انگیزه و تلاشگر است لذا امیدوارم نهاد‌های مختلف در این زمینه اقاماتی انجام دهند و روستا‌ها را مورد حمایت و توجه قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی اهدای کتاب روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ایران تا ازبکستان و تاجیکستان با شاعران پارسی زبان در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسسه فرهنگی هنری شاعران پارسی زبان امسال در ۳۵ امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از 10 اثر جدید از شاعران پیشکسوت و جوان کشوره‌های حوزه ایران فرهنگی میزبان اهالی کتاب و فرهنگ و ادب است.

از شاعران افغانستان می توان به کتاب «امتداد آفتاب» اثر صالح محمد خلیق، کتاب «آیینه» اثر عبدالواحد عاطف کابلیان،  کتاب «شب خون» اثر اسحاق ثاقبی داراب و از ازبکستان کتاب «تلخ و شیرین» اثر جعفر محمد ترمذی و 
از ایران  کتاب «از چراغی دور دست»، مشتمل بر ۵۰ غزل از غلامعلی حداد عادل با مضامین و محتوای متفاوت در این غرفه عرضه شده است.

کتاب دو آینه اثر امیر عاملی، کتاب «فواره گل» اثر محمد رضا سهرابی نژاد، کتاب «شاید بخوانی ام» اثر سید مهدی طباطبایی،  کتاب «چقدر جای تو خالی است»، اثر مرحوم ابوالقاسم حسینجانی، مجموعه رباعیات «سمرقند» اثر موسی عصمتی و مجموعه دوبیتی‌های «تو داری ریشه در ضرب المثل ها» اثر رضا عبداللهی در نمایشگاه ارائه شده است.

از جمله فعالیت‌های غرقه شاعران پارسی زبان در نمایشگاه امسال دیدار شاعران و اهالی اندیشه از کشور‌های مختلف حوزه ایران فرهنگی و برپایی برنامه‌های رونمایی از کتاب‌های تازه انتشار یافته خواهد بود.

انتهای پیام/

زهره سعیدی

دیگر خبرها

  • از ایران تا ازبکستان و تاجیکستان با شاعران پارسی زبان در نمایشگاه کتاب
  • اسماعیلی: تولید سالانه کاغذ را به ۱۳۰ هزار تُن می رسانیم/پیشرفت های صنعت چاپ با همکاری شرکت های دانش بنیان
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز
  • این گنجینه را در نمایشگاه کتاب از دست ندهید
  • کتابخانه‌ای به وسعت ایران
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد