Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه ناحیه خلخال گفت: زنان آینه تمام نمای ایثار و فداکاری در ۸ سال دفاع مقدس هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، سرهنگ پاسدار جهانبخش عطایی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حسینیه شهدای گمنام شهرستان خلخال به همت حوزه بسیج خواهران ام البنین (س) برگزار شده بود گفت: یکی از عرصه‌هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا کردند، حضور در دوران دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359 زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و با توجه به شرایط موجود به ایفای نقش خود پرداختند.

استقبال و تشییع پیکر مطهر 2 شهید دفاع مقدس در استان فارس + جزئیات4000 برنامه هفته دفاع مقدس در یزد برگزار می‌شودامام جمعه کرمانشاه: ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس به‌واسطه رهبری امام راحل بود

فرمانده سپاه ناحیه خلخال با اشاره به ایثارگری، از خودگذشتکی زنان در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: آنچه این حماسه بزرگ دفاع مقدس را پس از گذشت سال‌ها  همچنان زنده نگه داشته است، در کنار فداکاری و از خود گذشتگی مردان حاضر در آن روز، شهامت و مقاومت بی‌نظیر زنانی است که پرچم امام حسین(ع) را برافراشته نگه داشته و پیام او را منتقل کردند.

عطایی بیان کرد: زنانی که نه تنها همسران و فرزندان خود را به حمایت از سیره امام حسین(ع) و جنگیدن در راه خدا ترغیب کردند بلکه پس از شهادت آنها با صبوری و استقامت فوق العاده خود راه شهدارا ادامه دادند.

وی افزود: بزرگترین مدافع زن در صدر اسلام حضرت فاطمه الزهرا(علیهاالسلام) است که ایشان به همراه گروهی از زنان در جنگ احد شرکت کردند. حضرت زهرا (علیهاالسلام) و چهارده زن دیگر عهده‌دار حمل آذوقه و آشامیدنی، مراقبت از مجروحان و آبرسانی به تشنگان بودند و در همین جنگ ایشان از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) پرستاری و مراقبت کردند.

عطایی در پایان  مراسم از زحمات و تلاش های بسیجیان حوزه بسیج خواهران ام البنین (س)  قدردانی کرد.

احسان قلی پور

انتهای‌پیام/131/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون