Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن ابراز نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت برخی کشورهای مدعی، با اشاره به افشای برخی فعالیت های هسته ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست تا اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقتنامه جامع پادمان پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غریب آبادی در این نشست با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی وسکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می کنند، افزود: علیرغم درخواست های مکرر آژانس، تا زمانی که ریاض "پروتکل مقادیر کوچک" فعلی خود را لغو نکند، ابزارهای ضروری راستی آزمایی برای اجرای ماموریت آژانس فراهم نمی شود. 

 سفیر و نماینده دائم کشورمان با هشدار در این خصوص که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته ای است، می تواند منجر به پنهان کردن برخی فعالیت های هسته ای، بدون قرار گرفتن ذیل بازرسی های‌ آژانس، شود، افزود: طبق فعالیت های هسته ای افشاء شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه با اعلام اینکه داشتن"موافقتنامه پادمانی ویژه" با آژانس از سوی عربستان در حال تبدیل شدن به یک تاکتیک شناخته شده برای طفره رفتن از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی تعهداتی که برای اطمینان جامعه بین المللی در مورد صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای لازم است، می باشد، هشدار داد که تاریخ در حال تکرار شدناست و عربستان همان مسیری را می رود که رژیم اسرائیل طی نمود که بر اساس آن وانمود می کند به هیچ تعهدی ملزم نمی باشد، چرا که عضو ان.پی.تی نیست.

 غریب آبادی سپس با طرح این موضوع که اگرچه از لحاظ قانونی برخی جنبه های فعالیت های هسته ای قابل اظهار یا راستی آزمایی نیستند، افزود: با این حال، کشورهایی که زنجیره های مختلف برنامه هسته ای را دنبال می کنند، بایدتعهدات اساسی تحت ان.پی.تی را که اجرای کامل و موثر موافقتنامه جامع پادمان است، بپذیرند.

 وی تاکید کرد: آژانس،از جمله شورای حکام، باید برای سعودی ها روشن کنند که پذیرش و پایبندی به تعهدات، ضروری بوده، و در نتیجه، شفافیت و پاسخگویی پیش شرط چنین برنامه ای است.

  سفیر و نماینده دائم کشورمان تأکید کرد آژانس باید از ریاض بخواهد فوراً موافقتنامه جامع پادمان را به طور کامل اجرا کند. وی، همچنین از کشورهای عضو آژانس که همکاری با عربستان سعودی را انتخاب کرده اند، خواست تا ضمن هوشیاری در این خصوص، کاملا به تعهدات مربوطه خود تحت رژیم پادمان آژانس احترام بگذارند و اطمینان حاصل کنند که ابزارهای پادمانی لازم توسط عربستان سعودی قبل از انتقال هرگونه فناوری، مواد و تجهیزات هسته ای، فراهم شده اند.

غریب آبادی در پایان خطاب به نمایندگان دولت های عضو آژانس، گفت: به منظور تضمین اعتبار و یکپارچگی رژیم پادمان و حرفه ای بودن آژانس، اجرای یکپارچه و نه انتخابی ضوابط و مقررات پادمانی لازم است که این موضوع، در بلندمدت به نفع جامعه جهانی نیز خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس عربستان موافقتنامه جامع غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد

آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز با اشاره به خطرات حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد که این شهر را ترک نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سما، آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آن روا) امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با اشاره به خطرات حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد که این شهر را ترک نخواهد کرد.

آژانس آن روا اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح به معنای افزایش رنج و مشکلات غیرنظامیان و جان باختن انسان‌های بیشتر است.

این آژانس تاکید کرد که پیامدهای این امر برای ۱.۴ میلیون فلسطینی ویرانگر خواهد بود.

آن روا خاطرنشان کرد: رفح را ترک نخواهیم کرد و برای طولانی‌ترین مدت ممکن اینجا خواهیم ماند و برای نجات زندگی مردم به کمک‌رسانی ادامه می‌دهیم.

همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک و مکالمات و اطلاعیه‌هایی استفاده خواهیم کرد.

در همین ارتباط، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس برآوردها، حدود ۱۰۰ هزار غیرنظامی در شرق شهر رفح که تخلیه خواهند شد، زندگی می‌کنند.

این رادیو افزود که تصمیم آغاز کوچاندن ساکنان رفح روز گذشته در شورای جنگ اتخاذ شده است.

کد خبر 751067

دیگر خبرها

  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست