Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شامحمدی فاصله گرفتن جامعه از نماز ، نصیحت و امربه معروف را سبب پیدایش انحرافات و بر زمین ماندن مطالبات مردم بر زمین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، حجت الاسلام «اسماعیل  شامحمدی» شروع دوباره نمازجمعه در این شهرستان را باز شدن درب رحمت خداوند به روی این شهر خواند و گفت: مردم شهرستان فریدونشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، ضمن کمک به سلامت جامعه، بهانه برای تعطیلی نماز جمعه به وجود نیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام جمعه فریدونشهر با یادآوری اینکه تصمیم برگزاری نمازجمعه با نظر اعضای محترم ستاد کرونای شهرستان و استان اصفهان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز جمعه است و نظر یک فرد نیست، بیان کرد: جامعه ای که از نماز و نصیحت فاصله بگیرد، جامعه مرده ای است که حرکتی از خود ندارد و تعطیلی نمازجمعه برابر با تعطیلی تذکر و امر به معروف و گسترش برخی انحرافات است و مطالبات مردم با تعطیلی طولانی مدت نماز جمعه بر زمین مانده است.

وی با تاکید بر اینکه کشور هنوز در حال دفاع مقدس است و جنگی که در سال ها نخستین انقلاب آغاز شده، پایان نیافته است، تبیین کرد: جنگ نظامی در سال 67 تمام شد ولی جنگ در ابعاد فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی هنوز ادامه دارد  وتلفات این جنگ ها از جنگ نظامی بدتر و وخیم تر است.

حجت الاسلام شامحمدی به اسنادی اشاره کرد که در آنها خبر از گرفتن شاهرگ های اصلی اقتصاد توسط برخی دشمنان و انقلاب که خواهان ضربه اسلام هستند، دارد و افزود: کشور پس از عملیات های غم انگیز کربلای۴ و ۵ شاهد شیرینی ها و صلح و آرامش بودو از این رو کشور پس از این سختی اقتصادی، گشایش و راحتی را نیز مشاهده می کند و این بر اساس آیات قرآن نیز هست.

امام جمعه فریدونشهر با محکوم کردن عادی سازی روابط  بحرین وامارات با رژیم غاصب صهیونیستی، آنها را محکوم به سقوط  دانست و تشریح کرد: این دو کشور سرنوشت خود را به سرنوشت کشورهای درحال سقوط آمریکا، اسرائیل و آل سعود گره زدند و با سقوط آن کشورها ، بحرین و امارات نیز سقوط می کنند و اگر محلی برای خرابکاری آمریکا شوند، همانند پایگاه عین الاسد با خاک یکسان می شوند.

 به گزارش شبستان، نماز جمعه شهر فریدونشهر پس از دو ماه تعطیلی ، در آخرین  جمعه تابستان برپا شد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه فریدونشهر جنگ اقتصادی نمازجمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

 رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب، گفت: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی این دیوان اظهار داشت: اکنون بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مساله ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی عنوان می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است! در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

منتظری ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده و این مساله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مساله حجاب اشاره شده است.

وی یادآور شد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، اصولا ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است؛ اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می شود.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

منتظری خاطرنشان کرد: مساله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب درحال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی‌بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مساله مدیریت و برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ بنابراین همه دلسوران نظام و دلبستگان اسلام باید بر مساله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان خصوصا در مساله حجاب گفت: تامین امنیت اخلاقی جامعه ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی ها گرفته شود، باید با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود و قطعاً همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تاثیرگذار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است