Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@03:19:19 GMT

درخواست چین برای برقراری آتش بس فوری در یمن

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۹۷۵

درخواست چین برای برقراری آتش بس فوری در یمن

به گزارش افکارنیوز،

خبرگزاری شینهوای چین از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی درباره بحران در یمن خبر داد. 

براساس این گزارش «وانگ یی» گفت: چین از نزدیک تحولات یمن را دنبال می‌کند و از یک راه حل سیاسی و همچنین آتش بس فوری در این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که پکن حامی نقش سازمان ملل و میانجیگری این سازمان و همچنین حامی طرح سه ماده‌ای فرستاده دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران در یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر خارجه همچنین اعلام کرد که پکن با همه طرفهای درگیر در بحران در ارتباط است و در حال فراهم کردن کمکهای بشردوستانه به یمن از طریق کانالهای دوجانبه و چند جانبه است.

وزیر خارجه چین همچنین اضافه کرد، پکن نگرانیهای امنیتی عربستان سعودی را درک میکند و آماده کمک به بازگرداندن ثبات و نظم در یمن با تلاشهای بین‌المللی است. 

 فیصل بن فرحان نیز از تلاشهای چین برای پیشبرد صلح و مذاکرات در این زمینه زمینه تقدیر و تاکید کرد که پکن نفوذ و جایگاه مهمی در این زمینه دارد. 

وانگ یی در پایان اظهار داشت که پکن و ریاض برادران خوب و مورد اعتمادی هستند و دارای شراکت و همکاری گسترده نیز هستند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن چین سازمان ملل چین دبیر کل سازمان ملل عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات

رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی یائیر لاپید به ابوظبی رفته و با وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • فوری | هدیه روز معلم واریز شد | معلمان حساب‌هایشان را چک کنند
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد