Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@23:47:38 GMT

وزیر دفاع ترکیه: مکرون می‌خواهد ناپلئون شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۷۱۸

وزیر دفاع ترکیه: مکرون می‌خواهد ناپلئون شود

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکار که با شبکه ۴ انگلیس مصاحبه کرد، گفت: مکرون تلاش می‌کند که ناپلئون باشد؛ اما همه ما می‌دانیم که قدرت و اندازه‌اش در این حد نیست.

وی افزود: مکرون در حال شعله ور کردن تنش‌ها در دریای مدیترانه است و این مسأله باعث طولانی‌تر شدن حل این مشکل می‌شود.

وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه، صلح و گفت ‌وگو را تأیید می‌کند و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده و از حقوق و منافع خود در دریای مدیترانه نیز حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار اضافه کرد: آقای مکرون برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات فرانسه به دنبال نقش‌آفرینی است. وی از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر می‌آید و به دنبال ایفای نقش در مدیترانه است. این درست نیست. ما از حقوق و منافعمان حمایت خواهیم کرد و همواره گفته‌ایم که آماده دیدار و مذاکره با یونان هستیم.

وی همچنین گفت: در چارچوب اختیارات اتحادیه اروپا نیست که به ترسیم مرزها و قوانین دریای مدیترانه بپردازد. ترکیه حدود دو هزار کیلومتر خط ساحلی در دریای مدیترانه دارد.

آکار افزود: صحبت چندباره و به شیوه‌های مختلف درباره تحریم علیه ترکیه، استفاده از زبان تهدید بوده و جز افزایش تنش‌ها کار دیگری نمی‌کند.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به فعالیت کشتی‌های تحقیقاتی این کشور در دریای مدیترانه، گفت: این اقدام را در چارچوب حقوق خود انجام می‌دهیم و هیچ موضوع تحریک‌آمیزی نیست و این کار را ما پیش از این هم انجام دادیم. کشتی تحقیقاتی «عروج رئیس» به بندر آنتالیا بازگشت و کشتی‌های دیگر به فعالیتشان ادامه می‌دهند. فعالیت های ما برنامه ریزی شد؛ مشخص و شفاف در چارچوب حقوق ما در حال اجراست.

تنش‌ها میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه در هفته‌های اخیر ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است.

این اختلاف با آغاز اکتشافات گاز توسط ترکیه در نزدیکی سواحل یونان در شرق مدیترانه شدت یافته است. در این مأموریت، کشتی تحقیقاتی «عروج رئیس» (Oruc Reis) ترکیه به همراه کشتی‌های جنگی در حال جست وجو برای یافتن میادین احتمالی گاز در جنوب سواحل ترکیه است.

در نتیجه این تنش ها، حضور نظامی فرانسه در این منطقه تقویت شده و آمریکا نیز یک فروند کشتی جنگی خود را در آب های نزدیک جزیره کِرت یونان مستقر کرده است.

در همین حال، «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که این اتحادیه در حال آماده کردن فهرستی از تحریم‌ها علیه ترکیه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انصاریان قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا توافق اسرائیل و بحرین ترکیه فرانسه ماکرون ناپلئون تنش یونان حسین انصاریان قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا توافق اسرائیل و بحرین دریای مدیترانه تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان