Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین ترابی کارگردان سینما که به تازگی مجوز ساخت برای فیلم سینمایی «فرار مغزها» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تولید دومین فیلم سینمایی خود بعد از فیلم «هزارتو» گفت: در حال حاضر شرایط سخت است. با توجه به اینکه فیلمنامه «فرار مغزها» پرکاراکتر، پرلوکیشن و به نحوی بیگ پروداکشن است و قرار است بخش عمده‌ای از آن در چند کشور خارجی فیلمبرداری شود، شرایط برای ما دشوارتر هم شده است ولی ما آرام‌آرام در حال پیشروی هستیم تا ببینیم در بازه‌ای که برای فیلمبرداری در نظر گرفته‌ایم، آیا شرایط مساعدتر می‌شود یا نه؟

ترابی بیان کرد: به نظرم حتی اگر مراحل ساخت را شروع کنیم با توجه به پیش تولید طولانی که این پروژه سنگین می‌طلبد، زمان ۲ ماه و نیمه‌ای که برای فیلمبرداری «فرار مغزها» در نظر گرفته‌ایم و مراحل پس تولیدش بعید می‌دانم که اگر جشنواره فیلم فجر برگزار شود، فیلم را بتوانیم به این رویداد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فجر امسال نباید برگزار شود

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: نمی‌دانم با این وضعیت جشنواره فیلم فجر امسال برگزار می‌شود یا نه البته معتقدم امسال نباید این رویداد برگزار شود چون نه تولید زیادی داشته‌ایم و نه شرایطش را داریم مگر اینکه از فیلم‌های تولید شده در یکی دو سال قبل که مراحل پس تولیدشان تا امسال طول کشیده، استفاده کنند با این وجود به نظرم بهتر این است که امسال جشنواره فیلم فجر برگزار نشود و برگزاری آن سال آینده با جشنواره جهانی فیلم فجر یکی شود.

این کارگردان درباره محتوای فیلم تازه خود اضافه کرد: «فرار مغزها» درباره فرار مغزها با یک نگاه جدید و فانتزی است. پیش از اینکه پروانه ساخت این فیلم صادر شود ما با بازیگران و عوامل مختلف رایزنی کردیم. بخشی از عوامل هرچند بیکار هستند اما بابت شرایط ترس و نگرانی دارند. برخی از آن‌ها حتی می‌ترسند که در دفتری که قرار است پیش تولید صورت بگیرد، حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: نگران‌کننده‌ترین بخش ماجرا وضعیت تهیه‌کننده «فرار مغزها» است، چون فیلم ما کاملاً در بخش خصوصی تولید می‌شود و به نظرم هزینه ساخت آن بالاتر از حد استاندارد تولید یک فیلم در سینمای ایران است، چون پروداکشن فیلم عظیم است. دغدغه و نگرانی‌ای مبنی‌بر این داریم که آینده سینمای ایران چگونه می‌شود و آیا «فرار مغزها» بازگشت سرمایه خواهد داشت یا نه، ضمن اینکه عوامل و بازیگران هم در این شرایط با نگرانی سر صحنه می‌آیند و این موضوعات روی فیلم تاثیر می‌گذارد. اگر سر کار هم نیایند مشکلات معیشتی پیدا می‌کنند. از همین رو به نظرم دولت باید به موضوع ورود پیدا کند یعنی وام‌های کم بهره ارایه دهد و شرایط را ایده‌آل‌تر کند.

افزایش عجیب دستمزد بازیگران

ترابی اظهار کرد: در شرایطی هستیم که مدام دستمزد بازیگران بالا رفته و تغییری در دستمزد عوامل پشت صحنه ایجاد نشده است. بازیگری که سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد وقتی امسال به او زنگ زدیم و پیشنهاد بازی دادیم به ما گفت دستمزد من یک میلیارد تومان است یا بازیگر دیگری از ما ۳ میلیارد تومان درخواست دستمزد داشت!

وی افزود: ما پنج بازیگر اصلی در «فرار مغزها» خواهیم داشت. اگر بخواهیم اینگونه دستمزد بدهیم چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان تنها هزینه دستمزدها می‌شود. در همین وضعیت دستمزد عوامل پشت صحنه نه تنها بالا نرفته بلکه بخش عمده‌ای از آن‌ها بیکار هم شده‌اند، از همین رو به نظرم اگر دولت به قضیه ورود کند تهیه‌کننده می‌تواند دستمزد بیشتری به عوامل پشت صحنه بدهد تا آن‌ها هم با اطمینان‌خاطر بیشتری در پروژه‌ها حضور پیدا کنند.

کد خبر 5018784 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: امیرحسین ترابی ویروس کرونا فیلم سینمایی تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی فیلم کوتاه ویروس کرونا جشنواره فیلم ونیز موسیقی ایرانی مجید مجیدی فیلم خورشید رادیو نمایش هفته دفاع مقدس کارگردان تئاتر جشنواره فیلم فجر برگزار شود فرار مغزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • (ویدئو) واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود
  • واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود |‌ ویدئو
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید