Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با بازگشایی مدارس و روند روبه رشد بیماری کرونا دکتر پیام آزاده انکولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش را به یک مناظره در رسانه های عمومی دعوت کرد.

درخواست این مناظره در حالی صورت گرفته است که طبق ادعای وزیر آموزش وپرورش مبنی بر تکذیب خبر انتشار کرونا در مدارس و کذب خواندن خبر مربوط به انتشار بیماری کرونا، معاون درمان دانشگاه علو پزشکی اصفهان اعلام کرد  ۱۶۳ دانش آموز در این استان مبتلا به کرونا شده اند و ۲۸۶۳ دانش آموز هم یکی از اعضای خانواده شان گرفتار این بیماری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دکتر طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد که اگر با همین روال پیش برویم آمار فوتی ها در روز به بیش از ۶۰۰ نفر خواهد رسید و در این چند روز چندین معلم و دانش آموز کرونایی داشته ایم.

این آمارها  و مصاحبه امروز دکتر حریرچی مبنی بر قرمز اعلام کردن کل ایران و افزایش ٤ برابر شدن امار مبتلایان در تبریز و دو برابر شدن آنها در تهران و سوپر قرمز شدن استان قم طی یک هفته گذشته موج نگرانی را در میان مردم، خانواده ها و کادر درمان و پزشکان متعهد و مسئول گردیده است. پزشکان متعهدی که حاضر به فریب وجدان بیدار خود و جامعه نیستند و مقتدرانه از نظریه خود مبنی بر غیرکارشناسانه خواندن باز گشایی مدارس مبتنی بر  استدلال های علمی و تجربی خویش و نظریات   کارشناسان بهداشتی درایران و  سراسر جهان دفاع می کنند.  

در همین رابطه دکتر پیام آزاده در دفاع از جان فرزندان ایران زمین و حفظ این سرمایه های ارزشمند کشور وزیر آموزش و پرورش را به یک مناظره علمی دعوت کرد تا در کمک به انها از هدر رفتن جان این عزیزان و معلمان فداکار جلوگیری شود

به گفته ایشان و طبق تمام پروتکل های بهداشت جهانی حتی در اپیدمی های ساده تری چون سرماخوردگی در همه جای دنیا به مدت دو هفته مدارس تعطیل می شود و این تعطیلی در پاندمی های نظیر کووید-١٩ سخت گیرانه تر اجرا می شود، این در حالی است که در کشور های پیشرفته مردم پروتکل های بهداشتی را بسیار دقیق تر از ایران اجرا می کنند.

ایشان معتقد است که بازگشایی مدارس با توجه به پایین بودن میزان امکانات بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تنها به خطر انداختن جان دانش آموزان و معلمانی است که سرمایه های اصلی کشور هستند.

نباید از نظر دور داشت که به خطر انداختن جان جوانان و نوجوانان  در ایران با توجه  به روند پرشتابی که جمعیت ایران  به سوی پیر شدن دارد حرکتی بسیار نسنجیده و غلط است  . نیروی انسانی که عامل اصلی رشد و توسعه در جوامع انسانی  به حساب می آیند.

از نظر ایشان و بسیاری از پزشکان و متخصصان کادر درمان با ادامه این روند کار مهار این بیماری اگر به شکست کامل نینجامد روند کنترل بیماری را به سال های متمادی سوق می دهد در حالی که با کنترل و برنامه ریزی درست می توان آن را در زمان کوتاه تری مهار کرد.

دکتر آزاده ضمن ابراز تاسف از بازی با جان فرزندانمان که همه سرمایه خانواده ها هستند اعلام آمادگی کرد که در هر نقطه ای از میهن اسلامی که وزیر اموزش و پروش تعیین کند با ایشان مناظره کند.

کد خبر 550343 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران مدرسه و مدارس دانش آموز دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان