Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@12:48:06 GMT

آتش در کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی مشهد مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۰۸۲۲

آتش در کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی مشهد مهار شد

مدیر منطقه ششم آتش‌نشانی شهر مشهد از تلاش بیش از ۳۰ آتش‌نشان ۶ ایستگاه برای مهار آتش‌سوزی مهیب کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی در شمال شرق این شهر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتشپاد سوم مرتضی باقری افزود: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از درون یک سوله در شمال شرق شهر مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۸، ۴۲، ۸، ۶، ۳۸، ۲ را به همراه ۱۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفای حریق و همچنین خودرو توربوفن محل حادثه در انتهای بولوار پنج‌تن اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ششم آتش‌نشانی شهر مشهد افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، حریق در داخل سوله‌ای با کاربری، فرآوری ضایعات پلاستیکی به وسعت ۶۰۰ مترمربع به وقوع پیوسته و حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌ها این سوله بود که به‌سرعت آتش‌نشانان از چندین جهت ضمن محاصره آتش، این حریق را پس از دقایقی عملیات، مهار و ضمن کاوشی چندساعته و انجام عملیات لکه‌گیری این آتش‌سوزی را به‌صورت کامل اطفاء کردند.

وی ادامه داد: سرعت عمل آتش‌نشانان باعث جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی به چندین کارگاه و انبار نگهداری مواد قابل اشتعال در مجاورت این مکان جلوگیری به عمل آمد که اگر این اتفاق میسر نمی‌شد خسارات جبران‌ناپذیر رقم می‌خورد.

باقری یادآور شد: متأسفانه این مجموعه بزرگ فاقد هرگونه سیستم اعلام و اطفاء حریق و همچنین بیمه‌نامه آتش‌سوزی بوده و علت دقیق این حریق توسط کارشناسان آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش سوله آتش نشانی آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی

یک واحد مسکونی در بلوار ناصر حجازی دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۵ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه واقع بلوار ناصر حجازی، خیابان منوچهری شمالی اعزام کرد. 

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک واحد مسکونی رخ داده و شعله‌های آتش تقریبا تمام این ساختمان را در بر گرفته و درحال سرایت به واحدهای اطراف است. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان برق و گاز کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، با بکارگیری لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در این ساختمان کردند که خوشبختانه مشخص شد فردی در ساختمان محبوس نشده است. این حادثه خسارات جانی نداشت. 

دقایقی بعد نیز نیروهای آتش نشانی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و خاموش کردند و پس از انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار آتش در خودروی سواری