Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن سالاریه  معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تسهیلات نظام وظیفه  بنیاد ملی نخبگان بسیار پرمخاطب است و هر ساله تعدادی از نخبگان از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ۳ نوع تسهیلات نظام وظیفه در بنیاد ملی نخبگان داریم ، بیان کرد: این تسهیلات تحت عنوان تسهیلات شهید صیاد شیرازی به نخبگان اعطا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان ۳ نوع دارد، خاطر نشان کرد: اولین گروهی که  می تواند  از این تسهیلات بهره مند شوند دانش آموختگان برتر دانشگاهی هستند که پروژه هایی را به عنوان خدمت مقدس سربازی در مراکز تحقیقاتی دفاعی، دولتی، و بعضا دانشگاهها و پژوهشکده ها و حتی شرکت های دانش بنیان می گذرانند.

وی با بیان اینکه تسهیلات نوع دوم، ویژه دانش آموختگان  برتر فناور است، بیان کرد: این افراد با سابقه فناورانه در شرکتهای دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان با اجرای پروژه هایی در مراکز مذکور برخوردار می شوند.

سالاریه افزود: همچنین نوع سوم این تسهیلات ویژه دانش آموختگان خارج از کشور است که برای ارائه خدمت به کشور بازگشته اند و می توانند از تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

وی با اشاره به تعداد افرادی که سالیانه از این تسهیلات بهره می شوند گفت: به طور تقریبی، سالی  ۲ هزار نفر مشمول این حمایت بنیاد ملی نخبگان و به دانشگاه عالی دفاع ملی برای تعریف پروژه جایگزین خدمت معرفی می شوند.

وی افزود: این افرادی که از تسهیلات سربازی بنیاد ملی نخبگان استفاده می کنند می توانند در شرکتهای دانش بنیان، در بخش ها و سازمانهای دولتی دانشگاهها و مراکز پژوهشی دانشگاه، مجموعه های زیر نظر وزارت دفاع دوره سربازی خود را به صورت انجام یک پروژه پژوهشی بگذرانند.

سالاریه با اشاره به اینکه امسال شرایط خاصی با توجه به شیوع کرونا به وجود آمده است، بیان کرد: در رشته های پزشکی و پرستاری با توجه به نیاز مبرم بیمارستان های وابسته به مراکز دفاعی به نیروی سرباز، بر اساس تقاضای ستاد کل نیروهای مسلح در شش ماهه دوم سال ۹۹، تعداد دانش آموختگان برتر معرفی شده از این رشته ها به دانشگاه دفاع ملی برای انجام پروژه جایگزین خدمت کاهش زیادی خواهد داشت. 

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: با توجه به این موضوع دانش آموختگان برتر حوزه پزشکی و پرستاری کمتر به انجام پروژه های تحقیقاتی برای گذراندن دوره سربازی می پردازند و بیشتر به سمت ارائه خدمت در بیمارستان ها خواهند رفت.

کد خبر 5025860 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان سربازی نخبگان ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات نوآوری امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان ماهواره پارک فناوری پردیس ایالات متحده امریکا فیس بوک موبایل گوگل تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها