Web Analytics Made Easy - Statcounter

در داخل دولت آمریكا عناصری وجود دارند كه طرفدار حمایت از دحلان برای سرنگونی عباس به عنوان رئیس بعدی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دیوید فریدمن ، سفیر ایالات متحده در اسرائیل ، در حال تلاش برای جایگزینی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محمد دحلان است که در توافق کشورهای عربی با صهیونیستها نقش اساسی ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فریدمن در مصاحبه ای که روز پنجشنبه توسط روزنامه اسرائیل هایوم منتشر شد ، گفت:  در مورد آن فکر می کنیم ، اما هیچ تمایلی به مهندسی رهبری فلسطین نداریم.

 

در این گزارش آمده است كه در داخل دولت آمریكا عناصری وجود دارند كه طرفدار حمایت از دحلان برای سرنگونی عباس به عنوان رئیس بعدی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

 

نماینده آمریکا همچنین اظهار داشت که رژیم تل آویو در حال پیشبرد برنامه خود برای الحاق بیشتر مناطق فلسطینی است.

 

اظهارات فریدمن پس از حضور وی در امضای معاملات عادی سازی بین اسرائیل ، بحرین و امارات متحده عربی در رویدادی با میانجیگری آمریکا به میزبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید واشنگتن در روز سه شنبه انجام شد.

 

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو توافق نامه ها را با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و عبدالله لطف الزایانی وزیر خارجه بحرین امضا کرد.

 

فلسطینی ها که به دنبال یک کشور مستقل در کرانه باختری اشغالی و غزه با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند ، معاملات را خیانت به آرمان خود می دانند.

 

رئیس جمهور عباس به معاملات عادی سازی با تل آویو اعتراض کرد و گفت: توافق ها بی نتیجه خواهند ماند تا زمانی که ایالات متحده و رژیم اسرائیل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسند و از حل مسئله آوارگان فلسطینی امتناع ورزند.

 

وی بار دیگر تاکید کرد که تا زمانی که رژیم اسرائیل اشغال سرزمین فلسطین را پایان ندهد ، صلح ، امنیت و ثبات برای هیچ کسی در منطقه حاصل نخواهد شد.

 

نبیل ابورودینه سخنگوی ریاست جمهوری فلسطین  اظهارات فریدمن را بطور کامل رد کرد و تاکید کرد که فشار واشنگتن علیه ملت فلسطین و رئیس جمهور عباس محکوم به شکست است.

 

فقط مردم فلسطین ما می توانند بر اساس مبانی دموکراتیک سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) درباره رهبری خود تصمیم بگیرند.

 

محمد شطیه نخست وزیر فلسطین گفت که اظهارات فریدمن در چارچوب توطئه ای بین اسرائیل و آمریکا است که برای همه شناخته شده است.

 

اظهارات فریدمن ، به معنای ورشکستگی سیاسی است و نشان دهنده میزان استکبار دولت ترامپ در قبال حقوق ملی مشروع فلسطینی ها و رهبری منتخب آنها است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد دحلان مقاومت فلسطین فلسطین اظهارات فریدمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سناتور تام کاتن به همراه 26 نفر از همکاران جمهوری‌خواه خود با ارسال نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل و میگل کاردونا، وزیر آموزش و پرورش، خواستار ایجاد نظم در دانشگاه‌ها شدند که در آنها اعتراضات حامی فلسطین برگزار می‌شود.
 
این نامه در حالی منتشر شد که مقامات در تلاش برای خنثی کردن تظاهرات‌هایی هستند که در اعتراض به جنگ مداوم اسرائیل در غزه در تعدادی از دانشگاه‌های ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه ییل برگزار شد.
 
در این نامه آمده است: «شما باید برای بازگرداندن نظم و محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه ما اقدام کنید.»
 
سناتورها از گارلند و کاردونا خواستند تا روز چهارشنبه (امروز) در مورد تلاش‌ها برای محافظت از دانشجویان یهودی اطلاعاتی را ارائه کنند.
 
بیش از 130 نفر در طول شبانه روز در دانشگاه نیویورک در منهتن در جریان اعتراضات حامی فلسطین دستگیر شدند. همچنین 45 نفر دیگر در دانشگاه ییل در نیوهیون، کنکتیکت دستگیر شدند.
 
تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها از حمایت از اسرائیل صرف نظر و حمله این رژیم به غزه را محکوم کنند.
 

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟