Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشر در حال حاضر بحرانی جهانی را تجربه می‌کند که تمام جنبه‌های زندگی بر کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده و سیستم‌های مراقبت سلامت را در سراسر دنیا با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا مقامات رسمی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان را با کمبود مراکز مراقبتی مواجه کرده است و همین امر مسئولان را به استفاده از سایر مکان‌های عمومی به عنوان محلی برای درمان بیماران کرونایی سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بعضی از شهرهای جهان، پارکینگ‌ها به مکان‌هایی برای مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تبدیل شده است، مقامات رسمی بعضی از کشورها در همان ابتدای ظهور ویروس کرونا فرودگاه‌های بدون استفاده را مجهز به تجهیزات درمانی کردند و به بیماران کرونایی اختصاص دادند و برخی از برنامه‌ریزان نیز از تعطیلی مدارس به عنوان فرصت مناسبی برای درمان بیماران کرونایی در کلاس‌های درسی بهره گرفتند.

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپای غربی با بیشترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا به حساب می‌آید که مقامات رسمی در شهرهای مختلف آن با کمبود فضای کافی در مراکز درمانی خود مواجه بوده‌اند. در همین راستا، از همان ابتدای گسترش ویروس، بسیاری از مسئولان مراکز درمانی از دیگر مکان‌های عمومی شهر برای مراقبت از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بهره گرفتند. با این حال، در پی کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا و بازگشت مردم به محل کار و بازگشایی مدارس، یک بار دیگر کشور آلمان با کمبود شدید مراکز درمانی مواجه شد. اما مکان‌هایی نظیر نمایشگاه‌ها در سراسر کشور همچنان گزینه مناسبی برای استفاده مفید در دوران کرونا به شمار می‌آید چرا که همچنان برگزاری رویدادهای مختلف و بازدید از آن‌ها ممنوع است.

در برلین، پایتخت کشور آلمان، مقامات رسمی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های شهر را به مرکزی برای نگهداری و مراقبت از بیماران کرونایی تبدیل کرده‌اند که این بیمارستان جدید ظرفیت پذیرش همزمان ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را دارد. طراحی این مرکز درمانی عظیم مبتنی بر دسته‌بندی است و یک منطقه خدماتی بزرگ و بسیار مجهز را در مرکز خود جای داده است. اتاقک‌های درمان به صورت منعطف ساخته شده و بسته به شدت نیاز به میزان درمان قابل تغییر است.

طراحی سیستم دسته‌ای بیمارستان نه تنها باعث تغییرپذیری آن در موقعیت‌های مختلف می‌شود، بلکه امکان انتقال این مرکز به سایر نقاط شهر و حتی کشور را فراهم می‌آورد. خطوط اکسیژن برای هر تختخواب و همچنین تجهیزات برقی و داده‌های تکنولوژی به وسیله تیرک‌های فلزی از بالا به سمت پایین آویزان شده است. این ویژگی بر انعطاف‌پذیری مرکز درمانی جدید برلین افزوده و همچنین مسئولان مرکز را از دسترسی تمام بیماران به تجهیزات لازم مطمئن ساخته است.

سازندگان مرکز درمانی جدید بیماران کرونایی در برلین ضمن اینکه نیازهای بیماران و پرسنل درمانی را به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار داده‌اند، با این حال، بیش از هر چیز دیگر بر کیفیت عملی بیمارستان تمرکز کرده‌اند. در واقع، این مکان، تلفیقی از یک بیمارستان مدرن و یک مرکز درمانی موقتی است که در آن بالاترین استانداردهای بهداشتی و اقدامات امنیتی برای مراقبت از بیماران وخیم کرونایی مورد توجه قرار گرفته شده است. جالب است بدانید که طراحان مرکز درمانی فوق، سازه را به گونه‌ای ساخته‌اند که بیش از ۹۰ درصد مواد به کار برده شده در احداث آن قابل بازیافت و استفاده دوباره برای ایجاد مکان‌های جدید است. مقامات رسمی برلین می‌توانند تمام تختخواب‌ها، تجهیزات سیار و دستگاه‌های تنفس مصنوعی را پس از دوران کرونا به بیمارستان‌های دیگر شهر منتقل کنند و سایر مواد به کار برده شده را برای خود نمایشگاه مورد استفاده قرار دهند.

ساخت مرکز درمانی جدید برلین برای بیماران کرونایی تنها چند هفته طول کشید و تمام سیستم‌های آن با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 444953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشورهای اروپایی آلمان برلین ویروس کرونا مراکز درمانی بیمارستان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز درمانی جدید بیماران کرونایی مقامات رسمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان