Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به نظر الکساندر لوکاشنکو، لیتوانی و لهستان برای به راه انداختن جنگ تلاش می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، به نظر الکساندر لوکاشنکو، لیتوانی و لهستان برای به راه انداختن جنگ تلاش می‌کنند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز در ژنو در مورد اوضاع بلاروس به طور اضطراری تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردهمایی یک روز پس از اظهارات الکساندر لوکاشنکو در باره احتمال جنگ با کشور‌های همسایه، لهستان و لیتوانی برگزار شد.
در این گردهمایی سوتلانا تیخانوفسکایا از چهره‌های مخالفان با پیامی ویدئویی اظهار نظر کرد. دو کشور لهستان و لیتوانی پذیرای شماری از مخالفان بلاروس بوده اند.
سوتلانا تیخانوفسکایا در این پیام، عملکرد دولت بلاروس را ناقض تمامی قوانین بین المللی و بیانیه حقوق بشر تایید شده توسط سازمان ملل و بلاروس دانست. تیخانوفسکایا در بخش دیگری از سخنان خود خواستار واکنش جامعه بین المللی شد.
بلاروس مرز‌های خود را با لهستان و لیتوانی بسته است. این دو کشور شماری از مخالفان بلاروس را پذیرفته و مخالفت خود با لوکاشنکو را پنهان نمی‌کنند. نظارت‌های مرزی بین بلاروس و اوکراین نیز تشدید شده است.
الکساندر لوکاشنکو چندین بار از تمامیت ارضی بلاروس دفاع کرد. وی گام دیگری برداشت و مرز‌های بلاروس با لهستان و لیتوانی تا اطلاع ثانوی بسته شد.
لوکاشنکو گفت: ما مجبوریم نیرو‌های مان را از خیابان‌ها خارج کرده، ارتش را در وضعیت آماده باش قرار دهیم و در غرب، مرز‌های کشور با لیتوانی و لهستان را ببندیم. الکساندر لوکاشنکو، لیتوانی و لهستانی را به تلاش برای به راه انداختن جنگ متهم کرد. این دو کشور مخالفت شان با رهبران بلاروس پنان نمی‌کنند.
آن‌ها در هفته‌های اخیر پذیرای شماری از مخالفان بلاروس فراری از سرکوبگری‌های رژیم بوده اند. لهستان و لیتوانی در روز پنجشنبه مشترکا خواستار تعیین بودجه‌ای اروپایی برای نجات اقتصاد بلاروس، این جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی شدند.
از طرف دیگر الکساندر لوکاشنکو می‌تواند روی اصلی‌ترین متحدش ولادیمیر پوتین حساب کند. رئیس جمهوری روسیه در روز دوشنبه از اعطای وامی 1 میلیارد و 500 میلیون دلاری به بلاروس خبر داد. لوکاشنکو نیز در عوض به تقویت رابطه با مسکو متعهد شد.
از زمان پیروزی لوکاشنکو در ماه مه، وی که از 26 سال پیش در راس دولت بلاروس قرار دارد، با اعتراضات بی سابقه‌ای روبرو است.
سوتلانا تیخانوفسکایا اصلی‌ترین رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری عامل شکل گیری این جنبش بوده است. تیخانوفسکایا به لیتوانی گریخته و از این کشور به اعمال فشار به بلاروس ادامه می‌دهد. این مخالف روس دوشنبه به بروکسل می‌رود و با وزیرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دیدار خو اهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورا حقوق بشر الکساندر لوکاشنکو لیتوانی و لهستان لهستان و لیتوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس‌های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلام‌عباس ترکی؛ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضائی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال "افعی تهران"، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

کد خبر 6098522

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه