Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:44:21 GMT

وجود ۵۰ موقوفه در شهرستان خدابنده

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۲۳۶

وجود ۵۰ موقوفه در شهرستان خدابنده

ایسنا/زنجان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده، از وجود ۵۰ موقوفه در این شهرستان خبر داد.

علی ذوالقدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۵۰ موقوفه در خدابنده وجود دارد، اظهار کرد: این تعداد موقوفه، ۱۷ هزار رقبه دارد که از این تعداد، ۱۵ هزار برای قیدار نبی (ع)، ۳۵۰ مورد مسجد و ۵۰۰ موقوفه مربوط به امیرنظام قراگوزلو و مابقی، جدیدالوقف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقف عمدتا ملک و زمین است؛ چراکه به مرور زمان از بین نمی‌رود و عواید و ثواب آن مانند پلی بین این جهان و جهان آخرت است، افزود: از ۵۰ موقوفه در شهرستان، ۱۰ وقف غیرمتصرفی و مابقی متصرفی است که موقوفه قیدار و امیر نظام قراگوزلو، چون متولی ندارند، متصرفی هستند و توسیط اوقاف اداره می‌شود.

ذوالقدری با اشاره به اینکه وقف یعنی نگه داشتن موقوفه‌ها و رها کردن منفعت آن در جهت رضای خدا، تصریح کرد: اکثر نیات واقفان شامل خیرات و مبرات، مساجد، بهداشت و درمان و عزاداری سیدالشهدا (ع) در ایام محرم و صفر است.

این مسئول در ادامه گفت: محدوده شهر قیدار به صورت شش‌دانگ موقوفه است و عواید حاصل از آن صرف کمک به فقرا، تعمیر و مرمت و نگهداری حرم قیدار نبی (ع) و طلاب و مدرسان حوزه علمیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهر قیدار و چند روستای همجوار آن به دست بلغان خاتون معظم زن غازان خان در اوائل قرن هشتم وقف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان وقف بقعه قیدار نبی ۵۰ موقوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین