Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌هایی مانند افراد مسن و پرخطر مثل بیماران پیوندی، قلبی و تنفسی، مادران باردار و... که تزریق واکسن برای آنها ضروری است، تحویل معاونت بهداشتی شده است که در اختیار شبکه‌های بهداشت قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه تأمین واکسن برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا مصرف شده بود، امسال حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این‌که واکسن در داروخانه با اولویت افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد، توضیح داد: از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن را دریافت کنند و در فاز بعدی سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند.

شانه‌ساز با تاکید بر تلاش‌های صورت‌گرفته به منظور تأمین واکسن آنفلوآنزا برای افراد پرخطر به میزان نیاز کشور گفت: همان‌طور که بارها اعلام‌ شده تصور می‌کنیم امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی مثل ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و... احتمال آلودگی به ویروس آنفلوآنزا بسیار کمتر از سال‌های قبل باشد. بنابراین تزریق واکسن برای سایر افراد ضروری نیست. کما این‌که در کشورهای نیمکره جنوبی که زمستان را پشت سر گذاشته‌اند شیوع آنفلوآنزا به همین دلایل کمتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی با تاکید بر این‌که واکسن‌های مورد تائید سازمان غذا و دارو دارای برچسب اصالت است، افزود: واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تأیید سازمان غذا و دارو نبوده و تقلبی است. بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام از سامانه TTAC برای اطمینان از اصالت و سلامت واکسن ضروری است.
 

کد خبر 550407 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران واکسن سازمان غذا و دارو واکسن آنفلوآنزا برچسب اصالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی