Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته ملی دمکرات‌های آمریکا، از اقدامات دونالد ترامپ - از جمله خروج از برجام - انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،‌ رئیس کمیته ملی دمکرات‌های آمریکا ضمن ابراز اطمینان درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از اقدامات دونالد ترامپ - از جمله خروج از برجام - انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تام پرز با اشاره به خروج دولت ترامپ از برجام، گفت: خروج از توافقنامه (هسته ای) ایران باعث شد که ایمنی منطقه‌ای ما کمتر شود.
وی درباره انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در آمریکا و تاثیر کرونا بر میزان مشارکت رای دهندگان گفت: به نظر من علیرغم چالش‌هایی که وجود دارد، شاهد مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات خواهیم بود، چون مردم مصمم اند تا دمکراسی ما را پس بگیرند.
کاری که ما می‌کنیم این است که اطمینان حاصل می‌کنیم به رای دهندگان گزینه‌ای برای انتخاب می‌دهیم. افرادی که می‌خواهند به صورت حضوری رای زودهنگام بدهند، می‌توانند این کار را بکنند. در بسیاری از ایالت‌ها «رای گیری حضوریِ زود هنگام» به مدت دو تا سه هفته برگزار می‌شود. این روش با فاصله گذاری اجتماعی همخوانی دارد. افرادی هم هستند که دوست دارند به صورت پستی رای دهند.
مردم درک می‌کنند که دمکراسی ما در صندوق‌های رای است. هرچند این رئیس جمهور (ترامپ) تلاش می‌کند کار رای دادن را برای مردم سخت‌تر کند، ولی مردم این کشور مقاوم هستند. اطمینان دارم که میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار بالا خواهد بود و جو بایدن پیروز خواهد شد.
رئیس کمیته ملی دمکرات‌ها گفت: گناه اولیه در بیماری همه گیر کرونا این است که رئیس جمهور آمریکا مشورت مکرر کارشناسان را نادیده گرفت. ما از کتاب «باب وودوارد» می‌دانیم که وی خودش عمدا بیماری کرونا را کم اهمیت تلقی کرد، چون در ماه فوریه خواستار امضای توافقنامه تجاری با چین بود. او به این توافقنامه دست یافت که توافقنامه بسیار بدی بود. تعداد زیادی از افراد بی جهت به علت قصور این رئیس جمهور فوت کردند.
این هفته رئیس مرکز کنترل بیماری در آمریکا گفت اگر شما ماسک بزنید در کوتاه مدت به اندازه واکسن یا مهمتر از واکسن اثر بخش خواهد بود. این رئیس جمهور (ترامپ) بلافاصله او را مورد انتقاد قرار داد و گفت که رئیس مرکز کنترل بیماری درست نمی‌گوید! وی تولید واکسن را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده است.
تام پرز گفت: جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد و با مردم آمریکا صداقت دارد. چالشی که ما اکنون داریم این است که رئیس جمهور فعلی آمریکا بار‌ها درباره ویروس کرونا دروغ گفته است. بنابر این وی هیچ اعتباری ندارد. مدیریت بحران و برقراری ارتباط خوب با مردم در زمان بحران، به معنای اطلاع رسانی واضح، صادقانه و مهربانانه است. ترامپ همه این موارد را نقض کرده است.
وقتی شما شاهد سیاسی کردن تصمیم گیری‌ها در نهاد‌های مهم فدرال- مثل سازمان غذا و داروی آمریکا - هستید، این مسئله خودش باعث تضعیف اعتماد عمومی می‌شود.
مجری پرسید: این هفته شاهد توافقنامه‌های عادی سازی روابط بین امارات عربی متحده، بحرین و اسرائیل بودیم. شاید عادی سازی‌های دیگری در پیش باشد. دولت ترامپ امیدوار است که قبل از انتخابات اینگونه شود.قطعا حمایت دو حزبی از این توافقنامه‌ها وجود دارد. هر دو طرف (دمکرات و جمهوریخواه) موافق هستند که این توافقنامه‌ها گامی بزرگ و رو به جلو بود. آیا شما معتقدید که دونالد ترامپ برای این توافقنامه‌ها مستحق دریافت جایزه نوبل است؟ اگر چنین اعتقادی ندارید علتش چیست؟
تام پرز گفت: شما احتمالا نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو را مشاهده کردید که نشان می‌دهد در سراسر جهان احترام برای آمریکا به پایین‌ترین سطح رسیده است. این توافقنامه محصولِ کاری است که دولت‌های جمهوریخواه و دمکرات در طی 20 سال گذشته انجام دادند. همچنین باید گفت صلح در خاورمیانه هرگز تا این حد غیر واقعی (دست نیافتنی) به نظر نمی‌رسید، چون این رئیس جمهور اعتبار لازم را ندارد و نمی‌تواند فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را دور یک میز جمع کند. علت این است که وی (ترامپ) واسطه و میانجی صادقی نیست. این رئیس جمهور تفرقه افکنی می‌کند نه اینکه کشور را متحد کند.
دونالد ترامپ یک میانجی صادق نیست. وی یکجانبه وارد میدان شده است. وی به علت جانبداری از یک طرف هیچ اعتباری ندارد که بتواند هر دو طرف را دور یک میز جمع کند. جو بایدن بیش از هر سیاستمدار دیگری در آمریکا با سران کشور‌های جهان دیدار داشته است. وی با افراد در خاورمیانه دیدار داشت که سابقه آن به دهه 1970 باز می‌گردد. وی منطقه را می‌شناسد. وی می‌داند که چه کاری باید انجام شود. ما در نتیجه اقدامات ترامپ ایمنی بیشتری نداریم.
این رئیس جمهور از این جایگاه سوء استفاده و تلاش می‌کند برتری کسب کند. مردم آمریکا در این انتخابات به اعتماد فکر می‌کنند و این انتخابات با اعتماد گره خورده است. رئیس جمهور در بحران‌های چندگانه شامل ویروس کرونا، سقوط اقتصادی، بحران حقوق مدنی، بحران آب و هوایی کوتاهی کرده است. ما سومین سالگرد طوفان ماریا در پورتوریکو را در پیش داریم. رئیس جمهور آمریکا تقریبا هیچ کاری نکرد درحالی که این جزیره نابود شد.
رئیس جمهور آمریکا زمانی که در میان مردم پورتوریکو حضور یافت با مردم مثل شهروندان درجه دو برخورد کرد. قصور ترامپ در پورتوریکو پیش درآمدی بر قصور وی در بحران کرونا بود، وی در حل کردن مشکلات مهم آمریکا کوتاهی کرد به همین علت جو بایدن پیروز خواهد شد، چون وی برای کشور چشم انداز و ایده دارد. وی کشور را متحد می‌کند و اعتبار ما را در جهان اعاده می‌کند تا ما جهانی ایمن‌تر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقاد رئیس کمیته رئیس جمهور دونالد ترامپ توافقنامه ها دمکرات ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان این که دولت بایدن بدون موافقت عربستان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، هرگز توافقنامه دفاعی میان ایالات متحده آمریکا و ریاض را امضا نخواهد کرد، گفت که این دو مسئله بخشی از یک نگاه جامع و جدایی‌ناپذیر است.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک‌تایمز از شروط عربستان برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبرداده بود که یکی از آن شروط برپایی دولت فلسطین در کرانه باختری و غزه و متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها است.

توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل مبتنی بر شروطی است و تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اسرائیل با شروط ریاض مبنی بر خروج از غزه، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدم گذاشتن در مسیری سه تا پنج ساله برای برپایی دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند.

وی با اشاره به این که انتظار نمی‌رود، کابینه کنونی اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو با این شروط موافقت کند، تاکیدکرد: به این ترتیب چه بسا این توافقنامه منتفی و به زمانی موکول شود که اسرائیل آماده پذیرش شروط عربستان باشد.

در همین رابطه رسانه‌های عبری گزارش دادند که دفتر نتانیاهو، اقدامات و ابتکارات مطرح شده از سوی ایالات متحده و اروپا در خصوص صلح و عادی‌سازی روابط با عربستان (و اسرائیل) تشکیل دولت مستقل فلسطین بعد از پایان کامل جنگ با حماس را به سخره می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین