Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در نامه‌ای به وزارت علوم اعلام کرد: بسیج دانشجویی تا زمان عزل معاون فرهنگی‌ دانشجویی پردیس ابوریحان بر موضع خود پافشاری می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در نامه ای به وزارت علوم تحقیقات و فن آوری اعلام کرد: بسیج دانشجویی تا زمان عزل معاون فرهنگی‌دانشجویی پردیس ابوریحان بر موضع خود پافشاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است: 
پس از نامه و بیانیه‌های بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان، موضوع معاونت فرهنگی‌دانشجویی پردیس در جلسه هیئت نظارت دانشگاه تهران مطرح شد و با پیگیری معاون محترم فرهنگی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر سرسنگی بنا شد مسئولین پردیس جلسه‌ای را برای به ظاهر حل مسئله با مسئول بسیج دانشجویی برگزار نمایند. اما در پیامی که جهت اطلاع‌رسانی برای اعضا ارسال شد بیان شد که جلسه پیش رو «جلسه شورای فرهنگی» است و متاسفانه مسئولین پردیس با این اقدام مثل همیشه سعی در عادی‌سازی مسئله داشتند. پس از آن در تاریخ ۹۹/۰۶/۱۵ جلسه‌ای با حضور جناب آقای دکتر سرسنگی معاون محترم فرهنگی دانشگاه تهران، آقای نراقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و آقای محتشم مسئول سابق بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان برگزار شد و جزئیات عملکرد ضعیف جناب آقای دکتر مرتضویان در جایگاه معاونت فرهنگی‌دانشجویی شرح داده شد. در ضمن بنا بر این شد که جلسه دیگری با مسئولین پردیس بدون بازی با کلمات و تغییر عنوان جلسه جهت حل مسئله برگزار شود که تا کنون جلسه‌ای برگزار نشده.

به نظر می‌رسد جناب آقای دکتر اکبری رئیس محترم پردیس ابوریحان قصد دارند با به تعویق انداختن امر پیگیری و حل این مسئله ماه‌های آخر دوره مسئولیت خویش را بدون دردسر و با کارنامه‌ای به ظاهر موفق و درخشان به پایان برسانند و همه چیز را به باد فراموشی بسپارند. سکوت در قبال اینگونه مسائل و مشکلات راهکاری است که همیشه به یاری مسئولین محترم دانشگاه تهران و پردیس ابوریحان شتافته. هر چند با اکراه، اما باید گفت که ظاهراً جناب آقای دکتر اکبری نیز در سامان دادن به مسائل و حل و فصل و پیگیری مشکلات دچار بی‌کفایتی شده‌اند و اگر نه، چطور سوای از تمام ضعف‌ها و کاستی‌ها تخلف صریح معاونت فرهنگی‌دانشجویی خویش در سندسازی صورتجلسه شورای فرهنگی را دیدند و دم بر نیاوردند؟ هرچند آقای دکتر مرتضویان در مقوله سندسازی هم آنقدر ابتدایی و ضرب‌الاجلی عمل کردند که حتی برای مسئولان محترم پردیس که ظاهراً در عصمت و درستکاری مسئول‌جماعت تردید ندارند جایی برای توجیه نماند.

حال حدود یک ماه از درخواست بسیج دانشجویی مبنی بر عزل جناب آقای دکتر مرتضویان از جایگاه معاونت فرهنگی‌دانشجویی پردیس ابوریحان می‌گذرد. گذر زمان ثابت کرد مسئولین بزرگوار پردیس ابوریحان و دانشگاه تهران با وجود تمام مدارک، شواهد و وقایعی که برای ضعف عملکرد یک مسئول وجود دارد، باز هم نگاه از بالا به پایین خود نسبت به دانشجو را سفت‌و‌سخت چسبیده‌اند و به نظر می‌رسد تمامی آن ضعف‌ها و کاستی‌ها را با بازی‌ها و جلسات اداری به باد فراموشی سپرده‌اند. دیگر چه توقعی می‌توان داشت از مسئولینی که تعطیلی شش ماهه فعالیت زیردستان خود را می‌بینند و سکوت می‌کنند؟ به نظر می‌رسد تعطیلی فعالیت حضوری در دانشگاه علاوه بر تعطیلی کار، توجیه مناسبی برای عدم پیگیری تخلفات و کم کاری‌ها نیز هست و چه چیزی می‌توانست برای مسئولین پردیس ابوریحان شیرین‌تر از این باشد؟! مسئولینی که حاضر نشدند برای حل این مسئله حتی جلسه‌ای را که به درخواست خودشان بود برگزار کنند.

جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تا کی مسئولین مجموعه‌های تحت نظر شما قصد دارند از عملکرد ضعیف و تخلفات معاونین خود دفاع کنند؟ چه زمانی و با چه عملی ناکارآمدی این مسئولان برایتان محرز می‌شود تا اقدامی صورت دهید؟ سکوت در مقابل این پرسش‌ها معنایی جز چشم‌پوشی از واضحات و تخلف و کم‌کاری معاون فرهنگی‌دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و به تبع آن ضعف عملکرد سایر مسئولین تحت حوزه وزارت علوم ندارد.   تمام این موارد و بحث‌ها و مسائل نشان داد پاسخگویی مسئولین در قبال معضلات و پیگیری آن‌ها تنها یک توهم است و برای تحقق آن باید مدت‌ها به انتظار بنشینیم. بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران تا زمان عزل جناب آقای دکتر مرتضویان بر سر موضع خود باقی است و قطعاً بار دیگر مطالبه مستمر را به وعده‌های مسئولان متوقف نخواهد کرد و از این پس موارد بیشتری همچون این نامه را به سمع و نظر جنابعالی، دانشجویان و مردم خواهد رساند. در صورتی که طی هفته جاری اقدامی جهت عزل آقای دکتر مرتضویان از سوی مسئولین صورت نگیرد، بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان با برگزاری تجمعی در چارچوب قوانین و مقررات در مقابل ساختمان وزارت علوم، مطالبه خود را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان معاونت فرهنگی دانشجویی فرهنگی دانشجویی پردیس پردیس ابوریحان جناب آقای دکتر مسئولین پردیس معاون فرهنگی تا زمان عزل وزارت علوم موضع خود جلسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و حضور فعالان این حوزه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجتبی صفری در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: مهم‌ترین فایده‌ نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی است، این کار متفاوت از هر کار گروهی است که در انجمن‌های علمی و دیگر تشکلات انجام می‌شود، این موضوع که در نشریات، حول یک ایده و ایدئولوژی، افراد جمع می‌شوند و می‌نویسند، بسیار حائز ارزش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی، توضیح اطلاعات صریح و آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است، باید برای قلم، اصالتی قائل بود و نباید آن را درگیر حاشیه‌ها کرد، هم‌چنین باید مصرف کننده را به خوبی در نظر گرفت و بر آن مبنی نوشت.

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد : فرصت تعامل دانشجویان با جامعه در طول عملکرد مثبت یک نشریه اتفاق می‌افتد و باید از ظرفیت نشریات در دانشگاه استفاده کرد.

وی گفت: بخش زیادی از نشریات دانشگاهی، حقوقی هستند، بنابراین تقویت نشریات دانشجویی و پرداختن به آنها، یک عملکرد دوسربرد است، زیرا انجمن‌های علمی هم‌ در این راستا تقویت می‌شوند.

صفری با تاکید بر اینکه جشنواره‌ تیتر 13 یک رسالت ویژه‌‌ دارد عنوان کرد: نشریات دانشجویی، نقطه‌ عطفی ایجاد خواهد کرد، امید می رود که با برگزاری این جشنواره، سال پر رونقی در نشریات داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز اظهار داشت: انتقال معنا به مخاطب یا با زبان گفتار و یا به زبان نوشتار صورت می‌گیرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، کسانی که در حوزه‌ نشریات فعال هستند و دست به قلم دارند، زبانشان‌ زبان نوشتار است، لذا اقتضای خاص خودش را دارد،

محمد علی وطن دوست افزود: ما افزون بر رویکرد توصیفی، نیاز به رویکرد نوینی به نام رویکرد حل مسئله داریم، بنابراین توصیه ما به نشریات دانشجویی این است که فعالیت‌های خود را با رویکرد حل مسئله و تحلیلی جلو ببرند، زیرا رویکرد تحلیلی، ناظر به آینده، بروز، کارآمد، مسئله محور و ناقد است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد : هرکدام از فعالین انجمن‌ها، نشریات و تشکلات، اولویتش را حل مسائل دانشگاه قرار دهد، از حمایت ویژه‌ی ما برخوردار خواهد شد.

منتظمی، دبیر این جشنواره نیز اظهار داشت: جشنواره‌ تیتر با شورای سیاست‌گذاری کلید خورد، شورای سیاست‌گذاری متشکل است از معاونت فرهنگی، دو وزارت‌خانه‌ علوم و بهداشت، مدیرکل فرهنگی و پشتیبانی، دبیر جشنواره و دو نفر از افراد حقیقی که انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما در ابتدا، فراخوان زدیم و آثار دانشجویان به دبیرخانه رسید و بعد از آن داوری در دو مرحله انجام شد بنابراین در مرحله‌ اول، 100 داور انتخاب و هر اثر 2 بار مورد داوری قرار گرفت و در مرحله‌ دوم، داوری حساس‌تر شد و از چهره‌های سرشناس حوزه‌ رسانه‌ دعوت ‌کردیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی عنوان کرد: در این جشنواره، اول از آثار برتر تقدیر می‌شود تا فعالین نشریات، یکدیگر را بشناسند و در آخر، آثار برتر جشنواره‌ تیتر در رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد.

گفتنی است، بیش از چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر دانشگاه‌های وزارت علوم فعالیت می‌کنند که سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت و فعالان این حوزه از 15 تا 18 اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر 13» تا 30 آذر ماه 1402 فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، آثار رسیده در دی ماه توسط هیئت داوران بررسی شد و حال  این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد