Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی از اختلاف میان پادشاه و ولیعهد عربستان بر سر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا فاش کرد که میان ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور درباره عادی سازی روابط با اسرائیل اختلاف شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، ملک سلمان به شدت مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل بوده اما پسرش درصدد ملحق شدن به ابوظبی و منامه در زمینه عادی سازی روابط با تل‌آویو است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: ملک سلمان خود را به مسئله فلسطین بسته و همیشه خود را سفیر فلسطین می‌داند.

این روزنامه همچنین به نقل از افراد نزدیک به پادشاه سعودی گزارش داد که معامله عادی سازی روابط ملک سلمان را متعجب و سرگردان کرده است، به ویژه اینکه ولیعهد جوانش از ترس مانع تراشی پدرش سعی در مخفی نگه داشتن این خبر از او داشته است.

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، ملک سلمان به همین منظور به وزیر خارجه کشورش دستور داد تا بار دیگر بر تعهد عربستان به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و پایبندی آن به ابتکار عمل صلح عربی تأکید کند.

پس از عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، رسانهها عربستان را هدف بعدی و "بزرگ" اسرائیل اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات عربستان عادی سازی روابط ملک سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض