Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که معارضه حق و باطل همیشگی بوده است، گفت: در این مسیر آن چه مهم است یقین به وعده پروردگار است که هرجا پیروزی بوده با اهل و مقاومت و جهاد است و شکست قطعی از آن دشمنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله العظمی «حسین نوری‌همدانی» در پیامی به «همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که پیش از ظهر امروز(شنبه 30 شهریور) در مراسم افتتاحیه این همایش در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی قرائت شد، با اشاره به آیه «محمدُ رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» اظهار داشت: یکی از موضوعات ارزنده قرآن کریم که باید به آن توجه شود جریان شناسی است که پروردگار متعال برای بشریت بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این که مهمترین موضوع قرآن جریان حق و باطل است، خاطرنشان کرد: جریان حق و باطل از آغاز خلقت شروع شده و پیوسته در حال برخورد و مبارزه با یکدیگر است که گاهی منجر به پیروزی جریان حق و در مواردی هم پیروزی ظاهری با جریان باطل است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: متأسفانه افرادی که دارای بصیرت و هوشیاری بالایی نیستند تردید و شک را در برخی افراد ایجاد می‌کنند در حالی که همه این را موارد را قرآن کریم به بیان های متفاوت معرفی می کند و این تفاوت ها ناشی از جریان باطل و نوع ظهور آن است و آن راه مقاومت است.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی به آیه «فاستقم کما امرت» اشاره و عنوان کرد: در این مسیر آن چه مهم است یقین به وعده پروردگار است که هرجا پیروزی است با اهل و مقاومت و جهاد بوده و شکست قطعی از آن دشمنان و این تفکر غلط است که دشمن شکست ناپذیر است همچنانکه در قرآن کریم می خوانیم: «الذین کفر و سدوا عن سبیل الله اضل اعمالهم».

 

وی با بیان این که قرآن نشان داد ابرقدرت ها در هم شکسته می شوند، ابراز داشت: بر این اساس، قرآن کریم جریان فرعون را تشریح می کند که هم قدرت سیاسی داشت و هم از قدرت فرهنگی و اقتصادی برخوردار بود، خداونددر جریان فرعون نتیجه مقاومت را به تصویر کشید و در آیات دیگر به پیامبران توجه به تاریخ گذشتگان و عقوبت کافران را یادآور می‌شود آن جایی که می خوانیم: «أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۚ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ ۖ وَلِلْكَافِرِينَ أَمْثَالُهَا»

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: نکته مهم و دارای اهمیت آنجا است که از مقاومت چگونه تعبیر شود که این مقاومت در حقیقت همان تقویت روحیه جهادی و عدم سازش با دشمنان است و این یک امر قطعی می باشد تا جایی که می‌فرماید: «إِنَّ الْكافِرِينَ كانُوا لَكُمْ عَدُوًّا مُبِيناً».

 

وی در ادامه عنوان کرد: مقاومت با جهاد علیه کفار معنا پیدا می‌کند، البته مقاومت در عرصه های مختلف جهاد با مکر و حیله دشمن شکل های مختلفی به خود می گیرد و طبیعت کار این است که در جنبه نظامی شکل مقاومت و جهاد متفاوت است ولی باید بدانیم امروز دشمن از تمام توان خود برای شکستن جبهه مقاومت استفاده کرده تا به اهداف شوم خود برسد.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به این که امروز وظیفه ما مقاومت و عدم سازش با کفار است، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر دستور می دهد: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ» بنابراین باید با وحدت و همبستگی این مسیر را طی کرد هرچند متأسفانه امروز شاهد حوادث غم بار در جهان اسلامی هستیم که در رأس آن موضوع فلسطین و قدس شریف است و عده ای از سران عربی مشغول عادی سازی روابط با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی هستند.

 

وی بیان داشت: بدون شک هرگونه تقویت این رژیم و ایادی آنها حرام است و امیدواریم مقاومت اسلامی با در نظر گرفتن قرآن کریم روز به روز موفق تر باشد و در پایان لازم می دانم از همه عزیزان و نخبگان حاضر در جلسه و برگزار کنندگان این جلسه تشکر و قدردانی داشته باشم و توفیق همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی آیت الله نوری همدانی آیت الله العظمی نوری همدانی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت