Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نویسنده و کارگردان دفاع مقدس در استان فارس از راهیابی نمایش "بغض شیرین" به عنوان تنها نماینده استان فارس به جشنواره تئاتر ارتش خبر داد. - اخبار استانها -

بهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به راهیابی نمایش بغض شیرین به جشنواره میثاق 11 ارتش اظهار داشت: در سومین جشنواره سپهر نیروی هوایی 36 اثر مونولوگ از طریق آنلاین در جشنواره شرکت کرده بودند که 5 اثر به جشنواره میثاق کل ارتش راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آثار راه یافته به جشنواره میثاق ارتش از شهرهای همدان، دزفول، تهران و شیراز هستند گفت: بغض شیرین تنها نماینده از استان فارس است که در این جشنواره حضور دارد و قرار است که 20 مهرماه با 20 اثر مونولوگ دیگر در جشنواره میثاق رقابت کند.

نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس استان فارس افزود: از شیراز 3 اثر نمایشی شرکت کرده بودند که بغض شیرین به عنوان تنها نماینده فارس بین آثار برگزیده به میثاق 11 صعود کرد.

برشی کوتاه از دفاع مقدس در "بغض شیرین"؛ روایت یک دختر از پدر شهیدشنمایش « بغض شیرین»؛ روایتی آزاد از زندگی شهید «حسینی بکتری»تئاتر دفاع مقدس باید به یک جریان مستمر تبدیل شود

میرزایی با بیان اینکه بغض شیرین تئاتری است که به شهدای مدافع سلامت تقدیم می‌شود، بیان کرد: ارتش با پذیرش آثاری از جنس مهنا، پل کارون و  بغض شیرین در جشنواره‌های رسمی ثابت کرده که نهایت شجاعت، صداقت و علاقه‌مندی برای پشتیبانی معنوی از آثار  هنری شهدا  را دارد.

وی با بیان اینکه شهید بکتری جزو شهدای گمنام اوایل دفاع مقدس است که در 16 بهمن سال 59 توسط ارتش بعث به شهادت رسیده است، عنوان کرد: اگر چه 30 سال بعد شهادت ایشان محرز می‌شود اما پیکر مطهرش هنوز مفقودالاثر است.

نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس استان فارس با اشاره به بازیگران جوان نمایش تصریح کرد: وقتی یک دختر 16 ساله در چند نقش متفاوت‌ کاملا موفق ظاهر می‌شود و یک پسر 19 ساله نیز نور و صدای نمایش را طراحی می‌کند امیدوار می‌شویم که محصول مکتب شهدا چقدر شیرین است هر چند که بغضی خسته باشد.

میرزایی در پایان از دستگاه‌هایی که در اجرای نمایش کمک کردند از جمله سازمان هنری شهرداری شیراز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره میثاق تنها نماینده استان فارس بغض شیرین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان