Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:43:09 GMT

چشمه قیر دهلران از جاذبه های عجیب ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۰۶۵

چشمه قیر دهلران از جاذبه های عجیب ایلام

چشمه قیر دهلران در شمال شرقی دهلران و منطقه حفاظت شده بوستان جنگلی آبگرم شهرستان دهلران واقع شده است.

ویژگی شاخص چشمه قیر در این است که به طور خودجوش و طبیعی از داخل زمین به همراه آب گوگرد دار و قیر، از زمین می‌جوشد. آبی که همراه قیر خارج می‌شود بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد دما دارد و به همین دلیل قیر به صورت روان بیرون آمده و حوضچه‌ای به قطر ۹ متر و عمق ۵۰ سانتی‌متر را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمه قیر در گویش محلی به کنی گاو قیلی معروف است. در این منطقه میادین نفتی و مخازن نفتی فراوانی داریم که از این میادین نفتی گاها موادی نشت می کند که سنگ پوشش این مخازن را می شکند و در نهایت به صورت چشمه های قیری همانند چشمه قیر در دهلران ظاهر می شوند. چشمه قیر دهلران با توجه به این که دمای آب این چشمه حدودا ۳۵ درجه سانتی گراد است و خود گرمای خاصی دارد قیر به صورت مضاعف در سطح چشمه وجود دارد و چشمه قیر به عنوان یک اثر طبیعی است که عده ای از مردم منطقه هنوز هوای آن را دارند. وی تاکید کرد: مردم منطقه و افرادی که برای تفریح و بازدید به این نقطه می آیند آشغال و یا پلاستیکی در داخل چشمه نریزند./ سیری در ایران

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چشمه قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ساکنان ایلام

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمده است: با توجه به پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقات آب کشور، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بررسی‌های دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای ایلام مبنی بر فعالیت توده بارشی از عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به دلیل سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و امکان سرریز سد‌های ایلام و دویرج دهلران، از کلیه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت از نزدیک شدن، استقرار و اسکان در پایین دست سدها، حریم و بستر روخانه‌ها و دهانه پل‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد