Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:29:18 GMT

«تتبّعات مونتنی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۱۲۱

«تتبّعات مونتنی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، میشل اِیْکِم دومونتنی (۱۵۹۲ - ۱۵۳۳)، فیلسوف تردیدگرا و ادیب فرانسوی عصر رنسانس و نویسنده‌ی کتاب مقالات ـ تَتَبُّعات«Essays»،  فلسفه را «هنر خوب زندگی کردن» می‌داند. شیوه‌ نگرشی مونتنی بیش و پیش از هر چیز وفادار به زندگی است، چنانکه شیوه‌ی نگارشی او، در بیان ژرف‌ترین‌ مضامین اندیشگی، به‌سان زندگی ساده و بی‌پیرایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تتبّعات» مونتنی را می‌توان، نه در تاریخ اروپا، بلکه در تاریخ جهان، کتابی منحصر به‌ فرد دانست؛ چرا که، نه به‌سان کتاب‌های بسیاری، درباره‌ی زندگی، بلکه یک «کتاب زندگی»، و به عبارت دقیق‌تر، یک «کتاب ـ زندگی» است. به نظر می‌رسد که گوستاو فلوبر به همین خاطر بود که به دوستانش توصیه می‌کرد: «سعی نکنید مانند بچه‌ها مقالات مونتنی (تتبّعات) را به منظور سرگرمی یا مانند جاه‌طلبان، به منظور یادگرفتن بخوانید. برای زندگی کردن آن را بخوانید.»

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه اول مهر ساعت ۱۱ صبح به «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی» اختصاص دارد که با سخنرانی مسعود زنجانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به طور مستقیم پیگیری کنند.

کد خبر 5027226

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب فلسفه محرم 99 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طوبی کرمانی سند 2030 دفتر تبلیغات اسلامی کنگره امام سجاد معرفی کتاب معنویت ویروس کرونا پیام تسلیت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امام سجاد ع برنامه تلویزیونی بدون توقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد