Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:11:40 GMT

آخرین وضعیت کمربندی نسیم شمال/ بازگشایی تا پایان مهر

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۲۴۹

آخرین وضعیت کمربندی نسیم شمال/ بازگشایی تا پایان مهر

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- حسن عابدینی: کمربندی نسیم شمال یکی از قصه‌های پر غصه سالهای اخیر مردم قزوین بوده است. وضعیت بد این محور مدتها به موضوع پر چالش استان تبدیل شده بود تا اینکه اردیبهشت سال ۹۹ شهرداری تصمیم گرفت با کمک راه و شهرسازی پایان این ماجرای پر چالش را کلید بزند.

پس از این تصمیم، کمربندی نسیم شمال مسدود و بلوار اسدآبادی و محله شیشه‌چی به عنوان مسیر جایگزین استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انتخاب این محورهای جایگزین خود آغاز چالشی جدید بود. عمده خودروها که تعداد زیادی از آنها خودروهای سنگین بودند مسیر خود را از میان محله‌ای کوچک به نام شیشه‌چی انتخاب کردند.

عرض کم جاده، مسکونی بودن منطقه و ساختمان‌های قدیمی این منطقه باعث شد تا مشکلات بزرگ‌تری برای مردم ایجاد شود.

حال بعد از گذشت نزدیک به ۴ ماه و در حالی که مدیران شهرداری وعده تکمیل پروژه نسیم شمال در مدت ۴ ماه را داده بودند هنوز خبری از افتتاح این کمربندی نیست.

طولانی شدن بازسازی این کمربندی به قیمت نابودی یک محله دیگر است. اتفاق تلخی که با واقعیت فاصله زیادی ندارد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کمربندی نسیم شمال مهرماه بازگشایی می‌شود

احد چگینی، رئیس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با کمربندی نسیم شمال گفت: کمربندی نسیم شمال برای اینکه جاده دسترسی اداره گاز بود رسیدگی به آن جزو وظایف شهرداری نبود اما به دلیل اینکه شهرداری خود را نماینده مردم می‌دانست و این محور نیز به دلیل محور مواصلاتی استان‌های مرکزی کشور آبروی استان محسوب می‌شد با کمک راه و شهرسازی و استانداری پروژه را با یکسال تأخیر که دلیل آن هم تاکید برخی مدیران استان بود آغاز کردیم.

وی عنوان کرد: کار بازسازی آغاز شده و بنا به وعده‌ای که داده شده پروژه باید ۴ ماهه تحویل داده شود اما طبق قانون پروژه تا ۲۵ درصد یعنی یکماه نیز قابلیت به تأخیر افتادن دارد و این بدین معناست که کمربندی نسیم شمال نهایت تا پایان مهرماه باید بازگشایی شود.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: برخی تزریق‌های دیرهنگام و منابع مالی ضعیف شهرداری نیز مزید بر علت شده تا کار پایان پروژه کمی به تأخیر بیفتد اما تمام تلاش ما بر این است که پروژه تا اواسط و نهایت پایان مهرماه به پایان برسد.

مجموعه مدیریتی استان باید از مردم محله شیشه‌چی عذرخواهی کند

وی در رابطه با مشکلات مردم محله شیشه‌چی نیز اضافه کرد: مسدود شدن کمربندی نسیم شمال مشکلات عدیده‌ای را برای مردم منطقه شیشه‌چی ایجاد کرده است.

چگینی اضافه کرد: عرض کم خیابان این محله و تردد خودروهای سبک و سنگین باعث شده تا مردم این محله مشکلات عدیده‌ای داشته باشند اما به زودی و با بازگشایی نسیم شمال این مشکلات پایان خواهد یافت.

وی بیان کرد: نه تنها شهرداری بلکه مجموعه مدیریتی استان باید از مردم محله شیشه‌چی بابت آسیب‌های این مدت عذرخواهی کند اما باید بپذیریم که شرایط این محور به گونه‌ای بود که راه دیگری نداشتیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین تصریح کرد: تأکید شورای شهر بر این است که حتی اگر لازم است بار پروژه‌های دیگر را کم کرده و پروژه نسیم شمال در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

بدون شک پایان بازسازی نسیم شمال باید آغازی برای بازسازی محله آسیب دیده شیشه چی باشد. محله‌ای که تا پیش از این از فقر زیرساخت‌های فرهنگی رنج می‌برد و حالا باید فقر زیرساخت‌های عمرانی را نیز بر دوش بکشد.

به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که نگاه مدیریت شهری به نحوه مدیریت این محله محروم هم تغییر کند. در اختیار داشتن فضاهایی همچون فضای سبز و کتابخانه و زمین بازی اولین و طبیعی‌ترین حق مردم این منطقه آسیب خیز محسوب می‌شود.

کد خبر 5026951

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قزوین نسیم شمال قزوین ویروس کرونا شیراز شهرکرد هفته دفاع مقدس بوشهر آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان زلزله محرم 99 کمربندی نسیم شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله امراللهی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون های تخصصی شورای شهر قم گفت: اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شهری به یکی از کشورهای اروپایی سفر داشتند که البته اینگونه سفرها در گذشته نیز بوده است.

رییس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: طی سالهای اخیر مدیران و کارشناسان قطار شهری به منظور بازدید از کارخانه ها و تامین تجهیزات پروژه قطار شهری به برخی از کشورهای خارجی سفر کردند.

وی با بیان اینکه دو عضو شورای اسلامی شهر قم به عنوان عضو ناظر در این سفر حضور داشتند افزود: برخی از هیات همراه همانند مدیر کل حراست شهرداری به منظور نظارت و معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری در راستای انعقاد قراردادها حضور داشتند.

امراللهی با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: خرید سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل دار و خودروی امدادی در این سفر مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و پیش پرداخت هایی برای خرید دو دستگاه واریز شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۳ خیابان از ۱۶ خیابان در طی مدت فعالیت شورای اسلامی شهر قم بازگشایی شد و ساختار معابر نیز تا حدی تکمیل شده است.

وی گفت: بازگشایی خیابان های شهیدان برقعی، شهید صادقی، بلوار جمهوری، شهید خسروی، پروژه چهل اختران، عماریاسر، تکمیل طرح میدان تره بار در میدان شهید مطهری و پروژه بازآفرینی قبرستان نو در سال گذشته اجرایی شد.

امراللهی با تاکید بر توسعه شهرسازی الکترونیک گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی تلاش شد تا مجموعه کار نظام مهندسی از شهرداری مستقل شویم و عملکرد در بخش زیرسازی سیستم ها در حوزه بانک های اطلاعاتی مطلوب بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم در حوزه نمای ساختمان از دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد و البته در بخش معماری و شهرسازی برنامه ها سطحی بوده است.

کد خبر 6088168

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد