Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۳۱شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس دو رویداد مهم را در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز می‌کنیم، رویداد اول نکوداشت، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و ایثارگران این حماسه جاوید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرار است از یک میلیون پیشکسوت ایثارگر و جهادگر در کشور تقدیر شود که حدوداً ۱۰۴هزار نفر از آن‌ها متعلق به خراسان رضوی است، بیان کرد: این مراسم به صورت ویدیوکنفرانس در سراسر استان و در سازمان‌های مختلف، مصلی‌های نماز جمعه و موارد دیگر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر و جهادگر با مقام معظم رهبری از طریق ویدیو کنفرانس همزمان با ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود و این برنامه همزمان از شبکه‌های مختلف صداوسیما قابل پخش و دریافت می‌باشد. 

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه هیچ محدودیتی در زیرساخت و تولید محتوا نداشتیم و هیچ دستگاهی را برای برپایی غرفه الزام نکرده‌ایم، افزود: در برنامه مرکزی نمایشگاه مراسم محوری خواهیم داشت که حدوداً از ۳۰۰پیشکسوت ایثارگر و تعدادی از خانواده‌ای معزز شهدا با حضور مسؤولان استانی تقدیر به عمل می‌آید. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه دوم ۳۱شهریورماه  مراسم افتتاح نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است که پس از ارتباط تصویری نمایشگاه افتتاح می‌شود، نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و حدوداً ۴۳ دستگاه و تشکل در نمایشگاه اعم از نظامی، انتظامی، اداری، دولتی و تشکل‌های مردم نهاد فعال در زمره ساختارهای نمایشگاه دستاوردهای خراسان رضوی دفاع مقدس و مقاومت هستند.  وی ادامه داد: بیش از ۳۹۵ غرفه ۱۲متری با مساحت ۴هزار و۷۰۰ متر مربع  تا کنون در محل نمایشگاه تعبیه شده است، علاوه بر غرفه‌ها در محوطه باز و محیط داخلی نمایشگاه تجهیزاتی را برای بازدید مستقر می‌کنیم، همچنین سالن عطار با مساحتی ۲هزار متری آماده اکران برنامه‌های مناسبتی است. 

یوسفعلی‌زاده در خصوص غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها با ظرفیت بسیار خوبی آماده شده‌اند، سپاه امام رضا(ع) با استقرار ۹۶ غرفه بالاترین میزان مشارکت را داشته است، نیروی انتظامی با ۶۷ غرفه، ارتش جمهوری اسلامی ۶۲ غرفه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۲غرفه، جبهه مقاومت اسلامی ۱۵ غرفه و شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، کنگره بزرگداشت بنیاد شهید، فرماندهی مرزبانی جزو ساختارهای نمایشگاه هستند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تمام تلاش ما این است که نمایشگاه را به خانه‌ها ببریم، متذکر شد: منعی برای حضور نداریم اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم مردم از قاب تلویزیون برنامه‌های نمایشگاه را مشاهده کنند.

وی افزود: از مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مهشد،‌همکاری شهرداری مشهد و حمایت‌های استاندار خراسان رضوی صمیمانه سپاسگزارم زیرا حمایت‌های انجام شده موجب دلگرمی بود.

  لزوم جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی 

در ادامه این نشست مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی و مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت یوم الله 31 شهریورماه گفت: در نمایشگاه بین‌المللی مشهد 17 کمیته اعم از اجرایی، بهداشت و درمان، نظارت و ارزیابی شکل گرفته است.

سعید صیفی ضمن تأکید بر حضور نمایندگان وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت خواهیم کرد که عمده آن، ضد عفونی محل عبور و مرور بازدیدکنندگان، همچنین تامین حدود 10 الی 15 دستگاه هندراپ در ورودی و خروجی نمایشگاه، ایجاد محل توزیع ماسک و کنترل رعایت فاصله و ورود و خروج غرفه داران خصوصا در سالن هایی که به زیادی جمعیت بر بخوریم، اعمال تهویه مناسب در نمایشگاه و باقی پروتکل‌هایی که از وزارت بهداشت و سلامت بر ما ابلاغ شده است.

وی افزود: خواهان بسترسازی برای فضای مجازی در روز دوم نمایشگاه هستیم، مردم می‌توانند از طریق سامانه v.expo.ir به صورت غیر حضوری برنامه‌های‌ نمایشگاه را تماشا کنند.

  انتهای‌پیام/ 70039      

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس خراسان رضوی نمایشگاه مقاومت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نمایشگاه دستاوردهای نمایشگاه بین المللی دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه ۹ اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه 9 اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، طی سخنانی با تأکید بر حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند.

او خاطرنشان کرد: ما برای مهم است که در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت گفت: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

خاموشی ادامه داد: ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

او تصریح کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دام سبک در کشور هر سال یک زایش دارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای از دانشگاه تهران در حوزه دام رومن مراجعه کرد و بر اساس تحقیقات، مشخص شد هر سال از یک دام 7 رأس تولید می کند. از این مجموعه سه مجموعه در فارس قزوین و شهریار آماده شد و مجموعه‌ای نیز در کرمان است که پس از ورود 630 رأس، در حال حاضر این تعداد به 3500 رأس رسیده است.

خاموشی از انتقال جنین در دام یاد کرد و گفت: در این فعالیت نیز در مجموعه‌ای در جهاد دانشگاهی در کرج انجام می‌شود که در این باره قراردادی با آفریقا بسته شد.

او همچنین از راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر در طول 8 ماه خبر داد و گفت: نیات برخی واقفین در حوزه پزشکی است که راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر به عنوان مجموعه‌ای که تماماً موقوفه است، در همین راستا انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور