Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون شاهد صادرات 1.4میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتی از استان بودیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه غیرنفتی استان، اظهار کرد: این میزان رشد با وجود محدودیت‌های حمل و نقل در مبادی ورودی و خروجی کشورهای مختلف به خاطر بیماری کرونا و تحریم‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تلاش هستیم آن بخش از واردات که مربوط به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است، با مشکل روبه‌رو نشود.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با اشاره به نقش حیاتی بخش خصوص در توسعه صادرات، اظهار کرد: در کنار سازمان‌های دولتی و خدمت رسان مهم‌ترین عامل تحلیل موضوعات توسعه اقتصادی، تشکل‌های صنعتی و تجاری بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اتاق بازرگانی مسئولیت بسیار مهمی در گردآوری اطلاعات مورد نیاز بازرگانان و تجزیه تحلیل بازارهای تجاری دارد.

وی گفت: تعیین مسیر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های هرچند متعدد و یا متناقض در فضای کسب و کار فعلی برعده بخش خصوصی و انجمن‌های تولیدی و صنعتی است و برای اصلاح امور نیاز به ارتباط بیشتر بخش خصوصی و دولتی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها داریم.

جهانگیری، خطاب به مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی نیز گفت: برای توسعه صادرات نیاز به تلاش شبانه روزی داریم و وقت کاری در اداره صادرات یک سازمان دولتی محدود به ساعات اداری نیست.

وی در خصوص برنامه اجرایی نمایشگاه بین‌المللی تبریز در نیمه دوم سال، تشریح کرد: پایان هر سال برنامه سال آینده نمایشگاه بین المللی ضمن طرح در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد که برنامه این نمایشگاه در نیمه اول سال ۹۹ به‌خاطر شیوع بیماری کرونا دستخوش تغییرات بسیاری شد.

وی ادامه داد: برای شش ماهه دوم سالجاری، عمده نمایشگاه‌های تخصصی مورد تصویب قرار گرفت و تنها برگزاری دو یا سه مورد از نمایشگاه‌ها که جنبه عمومی داشت، مشروط به کاهش بیماری و هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا شد.

وی گفت: با وجود توافقنامه‌ تجاری بین ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا انتظار داریم صادرات کشور و استان از طریق گمرک نوردوز افزایش یابد که باید زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های مختلف در این گمرک فراهم شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برقراری ارتباطات مالی شبه سوئیفت با برخی کشورها خبر داد و گفت: با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، مهدی ضیغمی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی افزود: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و… در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیئت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم، اما به دلیل محرمانگی درباره آن‌ها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد، زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گردش مالی شبه سوئیفت گفت: امکان ارائه اطلاعات آن را نداریم.

ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند