Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:24:07 GMT

جبهه مطالبه‌گری برای جاده سرخس باید بیدار شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۰۹۷

جبهه مطالبه‌گری برای جاده سرخس باید بیدار شود

سال‌هاست شهروندان سرخسی که قصد تردد در جاده بین‌المللی و نام‌آشنا برای همه مسئولان را دارند، برای لحظاتی آخرین نگاه‌ها و وداع‌ها را با عزیزانشان به ثبت می‌رسانند و دل به مسیری ناهموار و ناشناخته می‌نهند و پا در گردابه هفت‌خوان رستم می‌گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، شاید حوادثی که در اخبار و خبرگزاری‌های جهان شاهد آن هستیم (با مشمولیت حوادث تروریستی و آگاهانه)، در معدود حوادثی تلفاتش به بیش از یک دست برسد و دل‌ها را خون و دیدگان را نمناک کند و غمناک‌تر آنکه کودکانی نیز در آن حادثه دچار جراحاتی شوند و اساساً انسان‌هایی به تعبیر لفظ بی‌گناه و طفلانی معصوم که زندگی آسوده و راحت و حقوق شهروندی و زندگی از نیازها و حقوق اولیه آن‌ها بوده، در ثانیه‌ای غبار مرگ، اساس خاطرشان را به مرحوم و مرحومه تغیر ماهیت دهد و جهانی را در شوک و سازمان‌هایی را ماه‌ها درگیر بررسی علت و چرایی و واکاوی اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای کند تا با بررسی کامل عوامل و پیش‌زمینه‌ها و زیرساخت‌های اجتماعی، کالبدی و محیطی کاهش این دست حوادث را در آینده سبب شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هاست شهروندان سرخسی که قصد تردد در جاده بین‌المللی و نام‌آشنا برای همه مسئولان را دارند، برای لحظاتی آخرین نگاه‌ها و وداع‌ها را با عزیزانشان به ثبت می‌رسانند و دل به مسیری ناهموار و ناشناخته می‌نهند و پا در گردابه هفت‌خوان رستم می‌گذارند و برای دسترسی به امکانات و خدمات و رفاهیات و امرارمعاش و دیگر بسترهای لازم برای شهروندان به‌صورت هرچند موقت، قبول ریسک سفر با آنچه به‌اجمال ذکر شد، می‌کنند.

مسیری که متر به متر از خون گذشتگان و مسافرانش آبیاری گشته و در تاریخ شهرستان نام «مرگ» را از بین صفت‌های نیکویی چون بین‌المللی، ابریشم، تجاری، گذرگاه ترانزیتی، مسیر استراتژیک و شریان اقتصادی شرق کشور بر خود برگزیده و یوم و روز و ماه و سال را بر تک‌به‌تک پیچ‌های سرگردان و قائم خود قربانی لازم دانسته و به میمنت نامفهومشان جان بسیاری را قابل دانسته و به کام مرگ کشانده است .

با کمترین آمار ممکن، دغدغه هر شهروند و مسئول را می‌بایست معطوف به اولویت قرار دادن بررسی و چرایی عدم تکمیل پروژه جاده ترانزیتی و اهتمام به تکمیل و ایمن‌سازی‌های لازم و نیز تأمین خدمات لازم شهروندی من‌جمله بهداشتی و درمانی و دیگر موارد لازم شود.

به‌عنوان یک شهروند سرخسی از دست دادن هشت نفر از خانواده بزرگ شهرستان، خاطرمان را بسی مکدر و اسباب آرامش شهرستان را در این شرایط و زمان‌حساس متشنج کرد، بر خود لازم میدانیم تا با آگاهی از حقوق شهروندی و در کمال ادب از مسئولان ذی‌ربط و ذی‌نفوذ استان و شهرستان اهتمام به اقدامات لازم برای کاهش خسارات جانی و مالی و آنچه بدان اشاره شد را مطالبه کنیم .

ازاین‌رو از نماینده محترم مجلس، فرماندار، شورای شهر، امامان معزز جمعه و مسئولان دغدغه مند شهرستان، در مقام یک شهروند ، استدعا داریم نسبت به آنچه مشروح شد، اقدامات لازم و پیگیری‌های لازم را انجام داد و به سمع شهروندان برسانند تا ان شاء الله دگربار شاهد حوادث این‌چنین خونین بار و غمناک نباشیم و غبار غم بر چهره‌ی شهر ننشیند و شاهد توسعه شهرستان در حوزه جاده‌ای باشیم.

یادداشت از فیروز وثوقی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه روز کارگر در تبریک و تجلیل و تقدیر خلاصه نشود، تصریح کرد: مسئولان توجه ویژه‌ای به مباحث کارگری داشته باشند و امنیت شغلی کارگران را تامین کنند تا شاهد ایجاد روحیه و انگیزه کار و تلاش باشیم.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۷ اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در جهش تولید دارد.

وی تحقق شعار سال را نیازمند تعامل و همکاری و همدلی مردم و مسئولان دانست و افزود: مسئولان توجه ویژه‌ای به مباحث کارگری داشته باشند و امنیت شغلی کارگران را تامین کنند تا شاهد ایجاد روحیه و انگیزه کار و تلاش باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه روز کارگر در تبریک و تجلیل و تقدیر خلاصه نشود، تصریح کرد: کارگران قشر زحمتکش و تلاشگر جامعه هستند و باید در راستای امنیت شغلی آنان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به سفر پر بار رئیس جمهور به کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: این سفر علاوه بر تحکیم روابط دو کشور و رفع برخی مشکلات پیش آمده از سوی دشمنان در مناطق مرزی، دستاوردهای فراوان فرهنگی و اقتصادی و سیاسی داشت.

وی با اشاره به بیداری افکار عمومی جهان درباره مسئله فلسطین و غزه و افول جایگاه رژیم صهیونیستی در سازمان‌های بین‌المللی، یادآور شد: اگر چه آمریکا حامی رژیم صهیونیستی و شریک تمام جنایت‌های انجام گرفته در حق مردم بی‌گناه و مظلوم غزه است، اما دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا امروز شعارهای جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین را فریاد می‌زنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اکثر کشورها به عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد رای دادند و آمریکا آن را وتو کرد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که باید انتخابات آزاد با نظارت همه کشورها در سرزمین فلسطین برگزار شود و لذا شاهد هستیم که جوانان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در اکثر کشورها از جمله آمریکا همین موضوع را مطرح می‌کنند.

امام جمعه رشت در ادامه از رسانه‌های کشور قدردانی کرد که با پوشش مناسب حوادث رخ داده از ۷ اکتبر به بعد موجب رساندن پیام ملت مظلم فلسطین به دنیا شدند و خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما در جریان حمله موشکی به اسرائیل خوب و سریع و به موقع و دقیق عمل کردند و به رسانه‌های معاند اجازه سوء استفاده را ندارند.

وی همچنین شهادت علامه مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و اضافه کرد: علامه مطهری شخصیتی برجسته در تاریخ معاصر جهان اسلام است و آثار به‌جا مانده از ایشان منبعی بزرگ برای اسلام شناسی و شیعه شناسی و زبان شناسی است و می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران