Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@03:22:43 GMT

نگرانی پلیس از عدم رعایت فاصله‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۲۰۳

خبرگزاری میزان-معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی ورانندگی تهران از نگرانی پلیس در خصوص عدم رعایت فاصله طولی بین خودرو‌ها خبر داد و گفت: یکی از علل وقوع تصادف عدم رعایت فاصله‌ها است.

خبرگزاری میزان-  سرهنگ علی همه خانی گفت: در طول فعالیت‌های روزمره و انجام رانندگی، رعایت فاصله طولی بسیار مهم وجود دارد که می‌بایست همیشه آن‌ها را رعایت کنیم تا سلامت جان خود و دیگران حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: این فاصله همان فاصله ایست که رانندگان در طول مدت رانندگی می‌بایست با خودروی جلویی حفظ کنند و اگر یک لحظه از آن غافل شوند، شاید باعث بروز تصادف و ورود خسارت‌های مالی و جانی شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: رانندگان می‌بایست هنگام رانندگی فاصله طولی خود را با خودروی جلویی رعایت کنند و هرگاه خواستند به خودرویی نزدیک شوند یاد فاصله اجتماعی کرونایی بی افتند و با کم‌کردن سرعت از خودروی جلویی فاصله بگیرند.

وی گفت: رعایت فاصله بین افراد جامعه و رعایت فاصله بین دو خودرو از مهم‌ترین فاصله‌هایی است که می‌تواند جان افراد را در زندگی و در رانندگی حفظ کند.

این مقام انتظامی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد از تصادفات در سطح شهر تهران مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است که این آمار، بالا و نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: واکنش پلیس راهور به انتشار کلیپ درگیری مامور راهور با موتورسوار متخلف

وی بیان کرد: از جمله مواردی که می‌تواند تمرکز راننده را حین رانندگی برهم بزند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با تلفن همراه و یا حتی نگاه کردن به شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ همه خانی از رانندگان خواست: از انجام اموری که موجب عدم تمرکز در رانندگی و کاهش فاصله از خودروی جلویی می‌شود، دوری کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس ترافیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس ترافیک عدم رعایت فاصله خودروی جلویی فاصله طولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟