Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بحث واگذاری مهدهای کودک همچنان در حال بررسی است، گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار شد، نمایندگان به صورت کلی با واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش موافقت کردند که در این راستا مقرر شد کمیته‌ای برگزار شود.

به گزارش ایمنا، حبیب الله مسعودی فرید، در این خصوص، اظهار کرد: سازمان بهزیستی درخواست دارد که کودکان زیر سن دبستان یک گروه تلقی شوند و تولی‌گری مهدهای کودک باید بر عهده یک نهاد قرار گیرد، چراکه تولی‌گری دوگانه یا چندگانه به حوزه کودک آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع کودک و ورود به عرصه کودک به ویژه کودکان زیر سن دبستان موضوعی چند وجهی است افزود: اگر این موضوع را صرفاً در آموزش (به معنای رایج آن) خلاصه کنیم، در نگاه به کودک اشتباهی راهبردی است. به نظر ورود به موضوع کودک باید به مثابه کودک باشد به این معنی که تمام ابعاد رشدی، جسمی، روانی، معنوی، عاطفی را در نظر بگیریم. اگر به این نحو به موضوع ورود کنیم، ثمره آن بهتر خواهد بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به طور کلی ۷.۵ درصد کودکان زیر سن دبستان در مهدهای کودک بهزیستی و ۳ الی ۴ درصد در مراکز متفرقه حضور دارند، اما تکلیف ۹۳ درصد دیگر کودکان چه خواهد شد؟ به نظر اکنون که مقام معظم رهبری نیز بحث مهمی بر روی این موضوع داشتند فرصت مناسبی است که به موضوع کل کودکان زیر سن دبستان بپردازیم.

مسعودی فرید در ادامه به جلسه‌ای که در این خصوص با نمایندگان مجلس برگزار شده است اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار شد، نمایندگان به صورت کلی با واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش موافقت کردند اما ریزه کاری‌هایی هم وجود دارد که در این راستا مقرر شد کمیته‌ای متشکل از بهزیستی، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس تشکیل و دیگر نهادهای مرتبط در این رابطه جزئی‌تر تصمیم گیری شود.

مسعودی فرید اعلام کرد که بحث واگذاری مهدهای کودک همچنان در حال بررسی است، البته پیشنهاد ما این است که در ابتدا کار را با نگاه همه جانبه تعریف و پس از آن مشخص شود که مهدهای کودک را چه کسی برعهده بگیرد.

وی به ایسنا گفت: موضوع زیر سن دبستان فقط مهدهای کودک نیست، پیشنهاد ما این است که با بخش‌های دیگری که به نوعی با موضوع کودک در ارتباطند، تعامل داشته باشیم تا شاید این موضوع در قالب شورای سیاست‌گذاری کلان‌تر یا شورای سیاست‌گذاری کودک شکل گیرد.

کد خبر 445075

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مهدکودک آموزش و پرورش واگذاری مهدهای کودک کودکان معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور محتوای آموزشی مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واگذاری مهدهای کودک نمایندگان مجلس مهدهای کودک آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس