Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:12:48 GMT

کوهنوردان مهابادی بام ایران را فتح کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۵۵۲

کوهنوردان مهابادی بام ایران را فتح کردند

دیاکو افشردل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این صعود ۲ نفره کوهنوردان مهابادی موفق شدند ارتفاع پنج هزار و ۶۷۲ متری دماوند را از مسیر جنوبی آن فتح کنند.

وی ادامه داد: "کارزان قزاق" و "چیا چوکلی" مسیر ۲۳ کیلومتری رفت و برگشت را در مدت زمان ۶ ساعت و ۳۳ دقیقه طی کردند که با توجه به شرایط کوه دماوند جزء رکوردهای قابل تامل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: این ۲ جزء کوهنوردان ملی‌پوش کشورمان هستند که خود را برای حضور پرقدرت در اردوی تیم ملی آماده می‌کنند.

افشردل با بیان اینکه این اولین صعود کوهنوردان مهابادی به قله دماوند است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی است.

قله دماوند در شمال کشور واقع شده است و با ارتفاع ۵۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین قله ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است.

دماوند در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز دوازدهمین کوه برجسته و مستقل دنیاست.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی فدراسیون کوه نوردی مهاباد آذربایجان غربی فدراسیون کوه نوردی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • دماوند لرزید
  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند