Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استان گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد اما وضعیت شهرستان بندرگز همچنان قرمز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ناهید جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: استان گلستان با شاخص 1.51 در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، یک شهرستان در وضعیت قرمز، 11 شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز قرار دارد، وضعیت شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن، مینودشت، گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، کردکوی، آزادشهر، کلاله، گالیکش و رامیان در وضعیت زرد و وضعیت در گمیشان و مراوه تپه سفید است.

معاون رئیس جمهور: اتفاقات خوبی در حوزه واکسن کرونا رخ دادوزیر بهداشت خبر داد: تلاش برای خرید 20 میلیون دوز "واکسن کرونا" از یک شرکت هندی!احتمال بازگشت روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان کرمان؛ رعایت دقیق دستورالعمل‌ها تا پایان اپیدمی ضرورت دارد

جعفری ادامه داد: اعلام وضعیت زرد در استان به معنی روال عادی زندگی نیست بلکه باید پروتکل‌ها رعایت شود، زیرا ممکن است به زودی شاهد سیر صعودی شیوع کرونا باشیم.

وی در خصوص وضعیت مدارس استان پس از بازگشایی گفت: طی این دو هفته از 46 درصد مدارس استان بازدید شد که حدود 90 درصد دانش آموزان ماسک می‌زدند و به برخی از مدارس نیز اخطار دادیم.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، در کشور شاخص بستری بیماری کرونا 11.5 است در حالیکه این عدد در استان گلستان، 1.51 است.

وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی کرونا پیک سوم بیماری کووید 19در تعدادی از استان‌ها شروع شده است و امیدواریم در استان گلستان شاهد این وضعیت نباشیم که این مستلزم رعایت قوانین و شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت استان گلستان زرد است، در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی ستاد کرونا، وضعیت آرامش استان از بین خواهد رفت.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان های استان در زمینه کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به درپیش بودن فصل سرما و پیش بینی شیوع آنفولانزای N1H1 در آبان ماه، انتظار داریم موارد بهداشتی از سوی همه مردم رعایت شود تا شاهد بحران بیماری‌های کرونا و آنفولانزا در استان گلستان نباشیم.

انتهای پیام/588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان وضعیت زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، اظهار داشت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

وی همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با 560 میلی‌متر، نوآباد ممسنی با 525 میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با 428 میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهرهای جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کارهای آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آن‌هاست.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه