Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:42:31 GMT

برداشت ۲۱ هزارتن فندق از باغ های گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۷۲۱

برداشت ۲۱ هزارتن فندق از باغ های گیلان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسا فر، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۲۳ هکتار از باغ‌های گیلان به کشت فندق اختصاص دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۱ هزارتن فندق به ارزش ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از باغ‌های گیلان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با برداشت ۷۰ درصدی باغ‌های فندق، ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن فندق از درخت چیده شده، افزود: باغداران  گیلانی  تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال درآمد عایدشان شده است.

 پارسا فر با اشاره به اینکه گیلان ۵۹ هزار و ۵۰ خانوار دارد که فندق کاری، شغل شان است،گفت: ۸۵ درصد فندق ایران در شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا تولید می‌شود.

او  افزود: برداشت فندق از نیمه مرداد آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: فندق پروتئین، کلسیم، فسفر و پتاسیم دارد و مصرف آن برای تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی مفید است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول کشاورزان گیلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال