Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:13:04 GMT

افشای پیشنهاد نمایندگان ترامپ برای عفو مشروط آسانژ

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۷۴۰

افشای پیشنهاد نمایندگان ترامپ برای عفو مشروط آسانژ

دو چهره سیاسی که ادعا می‌کنند نماینده رئیس جمهوری آمریکا هستند به بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس یک توافق "برد-برد" برای اجتناب از استرداد به آمریکا و اعلام جرم را پیشنهاد دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، براساس آن به جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس پیشنهاد عفو می‌شود، در صورتی که وی در ازای این پیشنهاد افشا کند که چه کسی ایمیل‌های حزب دموکرات را به وب‌سایت وی داد تا به شفاف‌سازی اتهامات دال بر اینکه این ایمیل‌ها توسط هکرهای روسی برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی فراهم شده‌اند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنیفر رابینسون، وکیل آسانژ در بیانیه‌ای در دادگاه گفت: این پیشنهاد از سوی دینا روراباکر، قانون‌گذار جمهوری‌خواه و چارلز جانسون، معاون ترامپ در نشستی مورخ ۱۵ اوت سال ۲۰۱۷ میلادی در سفارت اکوادور در لندن که مدتی پناهگاه آسانژ بود، مطرح شد. در آن زمان آسانژ تحت تحقیقات محرمانه توسط یک هیات منصفه عالی آمریکایی قرار داشت.

رابینسون افزود: پیشنهاد مطرح شده توسط روراباکر این بود که آسانژ در ازای دریافت نوعی عفو، ضمانت یا توافق که از نظر سیاسی به نفع ترامپ بود و از اعلام جرم و استرداد به آمریکا جلوگیری می‌کرد، منبع ایمیل‌های منتشر شده در وب‌سایتش را افشا کند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ روراباکر گفته بود که به لندن آمده تا با آسانژ درباره اقدامات لازم برای آزادی او صحبت کند و به او یک توافق برد-برد را پیشنهاد دهد که به آسانژ اجازه خروج از سفارت اکوادور و ادامه زندگی‌اش بدون ترس از استرداد به آمریکا را می‌دهد. اما آسانژ نام منبع ایمیل‌ها را فاش نکرد.

گرچه تیم حقوقی آسانژ ابتدا این ادعا را در ماه فوریه مطرح کرد و به توافقی برای عفو در ازای انکار اینکه منبع این ایمیل‌ها روسیه بوده، اشاره داشت اما این بیانیه رابینسون که به عنوان مدرکی توسط دادگاه پذیرفته شد، جزئیات بیشتری را درباره این نشست ارائه می‌کند.  

پس از مطرح شدن ادعاهای اولیه، یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت: ترامپ خیلی کم دینا روراباکر را می‌شناسد. او هرگز با این قانون‌گذار درباره این موضوع یا موضوعات دیگر صحبت نکرده است. این کاملا یک ادعای ساختگی است. این احتمالا فریب و دروغ دیگری از جانب کمیته ملی دموکرات‌هاست.

وب‌سایت ویکی‌لیکس در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی یک سری ایمیل‌های حزب دموکرات را منتشر کرد که ضربه‌ای به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها وارد کرد و آژانس اطلاعات آمریکا معتقد است که این ایمیل‌ها توسط روسیه به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای نفوذ در انتخابات هک شده بودند.

آسانژ با استرداد به آمریکا به خاطر انتشار صدها هزار سند محرمانه در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ میلادی مبارزه می‌کند. وی با ۱۸ فقره اتهام از جمله توطئه برای هک کردن کامپیوترها و توطئه‌چینی برای کسب و افشای اطلاعات دفاع ملی مواجه است.

بیانیه رابینسون درباره این پیشنهاد حاکی از آن است که ترامپ حدود یک سال قبل از آنکه یک هیات منصفه فدرال کیفرخواستی را علیه آسانژ صادر کند، آماده شده بود تا در ازای دریافت اطلاعات، آسانژ را عفو کند.

اگر صحت این مساله تایید شود، بیانگر تازه‌ترین اقدام از سری اقدامات مداخله‌جویانه ترامپ در تحقیقات حول محور مداخله روسیه در انتخابات خواهد بود.

رابینسون در بیانیه‌اش گفت: روراباکر و جانسون می‌خواستند ما باور کنیم که آنها نماینده ترامپ هستند. آنها گفتند که ترامپ از دیدار آنها با آسانژ برای صحبت درخصوص این پیشنهاد مطلع است و این اقدام را تایید کرده است و هنگامی که به واشنگتن بازگردند در این خصوص با رئیس جمهور مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: روراباکر توضیح داد که می‌خواهد گمانه‌زنی‌های کنونی درباره مداخله روسیه در افشای ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها به وب‌سایت ویکی‌لیکس را حل کند. او گفته بود که گمانه‌زنی کنونی را برای روابط آمریکا-روسیه مضر می‌داند که پس از سیاست‌های جنگ سرد در حال احیا بود و اگر این مساله حل شود، به نفع آمریکا خواهد بود.

رابینسون اظهار داشت: روراباکر و جانسون همچنین توضیح دادند که هرگونه اطلاعات آسانژ درباره منبع ایمیل‌های درز شده حزب دموکرات می‌تواند کمکی به ترامپ باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس استرداد به آمریکا ویکی لیکس ایمیل ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین