Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@01:23:41 GMT

دانشگاه ها برای کاهش مصرف موادمخدر وارد میدان شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۶۰۹۶

دانشگاه ها برای کاهش مصرف موادمخدر وارد میدان شوند

مظفری برلزوم مشارکت دانشگاهیان برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: رویکرد علمی از بهترین راه های مقابله با مواد مخدر است که دانشگاه ها باید در زمینه کاهش مواد مخدر و جذب مخاطبان آن به طور جدی کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(29شهریور) در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت : سهم دانشگاه در گفتمان سازی مبارز با مواد مخدر بسیار ارزشمند است و همیاران مشاور و سمن های دانشجویی در این حوزه می توانند اثربخش باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش مهارت های زندگی و سبک فرزند پروری برای دانشجویان و کارکنان را مهم دانست و افزود : ارتقاء دانش اعتیاد و معرفی مضرات و خطرات مواد مخدر جامعه را در مقابل این بلای خانماسوز بیمه می کند .

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از فضای مجازی برای آموزش تاکید کرد: امروز فضای مجازی به مهمترین بستر آموزش تبدیل شده است و انتظار می رود در کنار ارائه مباحث آموزشی به مباحث اجتماعی و آسیب های آن نیز توجه شود.

 

مظفری ازحمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر از پایان نامه های ارشد ودکترای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با موضوع مواد مخدر و اعتیاد خبر داد و گفت: نرخ شیوع مواد مخدر در دانشجویان نسبت به گذشته افزایش یافته است و همه در قبال سلامت نسل جوان و آینده ساز جامعه مسئول هستیم و باید برای حفظ و حراست نیروی انسانی جامعه برنامه ریزی نمائیم .

 

وی انسان سالم را رکن اصلی توسعه و بالندگی جامعه دانست واظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با وجود اساتید و دانشجویان بسیار زیادی که دارد می تواند کمک بزرگی به کاهش آسیب های اجتماعی جامعه کند .

 

مظفری یادآورشد: متاسفانه بیش از 30 درصد از معتادین دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و این آمار بیانگر این که قشر تحصیل کرده از آسیب مواد مخدر در امان نیستند.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ یاریگران زندگی در بخش های مختلف خواستار مشارکت همه دانشگاهیان در حوزه تولید محتوا در زمینه مواد مخدر و اعتیاد شد .

 

در ادامه این نشست «حسین کرمانیان» با اشاره به اینکه آفت اعتیاد بدتر از ویروس کروناست، تاکید کرد : صدا و سیما باید به طور جدی در این حوزه وارد شود و در حوزه معرفی مضرات و خطرات مواد مخدر برنامه سازی نماید .

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: ارتقاء دانش اعتیاد و توسعه آگاهی مردم می تواند در جلوگیری از شیوع مواد مخدر نقش کلیدی داشته باشد .

 

وی ضمن قدردانی از اقدامات پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، خواستار مشارکت همه آحاد جامعه به ویژه دانشگاهیان برای مبارزه همه جانبه با این پدیده شوم شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مبارزه با مواد مخدر آسیب های اجتماعی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است