Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:44:15 GMT

بومی‌سازی پرکابردترین ماده برای تصفیه فاضلاب در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۶۴۱۷

بومی‌سازی پرکابردترین ماده برای تصفیه فاضلاب در کشور

محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان کشورمان موفق به بومی‌سازی یکی از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در تصفیه فاضلاب و حفظ سلامت آب شدند.

به گزارش ایسنا، محمد علی شریعت، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: کلسیم هیپوکلریت (تولید شده به روش ترکیبی) یکی از پر کاربردترین مواد برای بلیچینگ (سفید کنندگی)، ضدعفونی و تصفیه منابع آبی و فاضلاب در دنیا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده در آب بسیار محلول است و از هیپوکلریت کلسیم علاوه بر تصفیه آب، در مراکز مختلف، برای ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تصفیه منابع آب کشور و فاضلاب، محصول کلسیم هیپوکلریت یک محصول مهم و استراتژیک است که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارد. تولید این محصول در کشور، مقدمات قطع وابستگی ایران به واردات این محصول از خارج از کشور را فراهم کرد.

شریعت همچنین گفت: کشورمان در حال حاضر نیز از کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن کلسیم هیپوکلریت وارد می‌کند. افزایش تولید در این شرکت و توسعه خطوط تولید می‌تواند به کاهش و حتی قطع این وابستگی کمک کند. در صورت حمایت دستگاه‌های زیربط، می‌توان تمام نیاز کشور را به همت متخصصان جوان ایرانی، در داخل کشور تولید کرد.

شریعت با اشاره به تلاش های انجام شده برای تولید داخلی محصول، گفت: برخی از مسائلی که مانع از افزایش تولید این محصول در داخل می‌شود، برخی مشکلات زیست محیطی است. برای حل این چالش، با به کارگیری فرایندهای ابداعی، خط تولید کلسیم هیپوکلریت ترکیبی در حجم بالا بدون مشکلات زیست محیطی در شرکت تولیدی شیمیایی کلران به بهره برداری رسیده است که با تولید انبوه و حجم بالای این محصول، از واردات آن بی نیاز شده و به صادر کننده مطرح آن در منطقه تبدیل می شویم.

وی افزود: در فرایندهای جدید علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی، با بومی‌سازی تولید این محصول، هزینه تولید کاهش چشمگیری داشته است که شرایط را برای رقابت با نمونه‌های محصولات خارجی فراهم کرده است. شرکت موفق به صادرات این محصول شده است و در آینده نزدیک، در نظر داریم تا حجم صادرات را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهیم.

شریعت در توضیح مزیت‌های محصول ایران ساخت نسبت به محصولات وارداتی، گفت: با توجه به اینکه این محصول بومی‌سازی شده و تولید آن با شرایط و امکانات کشورمان هماهنگ شده است، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. صنایع آب و فاضلاب، صنایع شوینده، استخر ها و پارکهای آبی و تمام ارگان‌هایی که نیاز به ضدعفونی کردن محیط دارند، از جمله مشتری‌های این محصول محسوب می‌شوند.

شریعت در پایان بیان کرد: این شرکت دانش‌بنیان طرح‌های مختلفی را برای توسعه علمی و پژوهش در حوزه تجاری‌سازی محصولات مختلف، در نظر گرفته است. در برخی طرح‌های پژوهشی در هماهنگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به فعالیت هستیم و امیدواریم با کمک این معاونت، حمایت‌های لازم را برای توسعه خطوط تولید و محصولات جدید دانش‌بنیان دریافت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فاضلاب تصفیه آب دانش بنیان کلسیم هیپوکلریت دانش بنیان بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی