Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوری گفت: فعال سازی شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان ها و هدایت و نظارت بر عملکرد شوراهای استانی و شهرستانی در دستور کار جدی دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ساوری افزود: در این رابطه پیش‌نویس بخشنامه نحوه فعالیت و عملکرد شوراهای پیشگیری استان‌ها و شهرستان‌ها با بهره‌گیری از مطالب و مفاد مندرج در قانون پیشگیری مصوب سال 94 مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و توسط حضرت آیت الله رئیسی، رییس محترم قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم  اظهار کرد: با ابلاغ این بخشنامه شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌ها و اقدامات شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی در سطح کشور خواهیم بود.

 

ساوری گفت: ریاست شورای پیشگیری استان و شهرستان به ترتیب بر عهده رییس کل محترم دادگستری استان‌ها و رییس دادگستری شهرستان‌ها است.

 

وی بیان کرد: تعیین راهبردهای محلی پیشگیری از وقوع جرم، بررسی و شناسایی زمینه و علل وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد زمینه‌‌های مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در گسترش فرهنگ پیشگیری، حمایت از بزه‌دیدگان و محکومان و خانواده آنها، اصلاح و جامعه پذیری محکومان از جمله مهمترین وظایف شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی است.

 

ساوری گفت: پیش بینی، شناسایی و ارزیابی جرایم و آسیب های اجتماعی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر هماهنگ و پیشگیری و مقابله با آنها مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای پیشگیری در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان پیشگیری از وقوع جرم استانی و شهرستانی شوراهای پیشگیری پیشگیری استان شهرستان ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها

به گزارش خبرآنلاین،حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

مهر در خبری نوشت:یزدی مهر در خصوص لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در تردد به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه مذکور در آماده باش خواهد بود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903121

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان