Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشنامه «تلفن همراه مرد مرده » به نویسندگی سارا رول و ترجمه سمیه صادقی در انتشارات پیام چارسو منتشر شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان،  سارا رول، متولد 24 ژانویه 1974، نمایشنامه نویس، استاد و مقاله نویس آمریکایی ست.از مشهورترین نمایشنامه های او "یوریدیس" (2003)، "خانهی تمیز" (2004) و "در اتاق بعدی" (2009) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رول در اواسط کار حرفه ای اش موفق به دریافت جایزه ی انجمن علمی مَک آرتور و بنیاد بین المللی تئاتر لورا پِلس، با عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس آمریکایی شد. دو تا از نمایشنامه های او موفق به رسیدن به مرحله ی نهایی جایزه ی تئاتر پولیتزر شده و جایزه ی بهترین نمایشنامه نویس را از جشنواره ی  تونی دریافت کرد. در سال 2020 او نمایشنامه ی خود یوریدیس را برای اپرایی با همین نام با اجرای مَتیو آکوین، تغییر داده و تنظیم کرد.

در سال 2015، یک مجموعه مقاله با نام "100 مقاله ای که زمانی برای نوشتنش نداشتم" را منتشر کرد. جدیدترین نمایشنامه ی او با نام "پیتر پَن" در هفتادمین سالگرد تولدش در سال 2016، در سالن تئاتر بازیگران و در جشنواره ی نمایشهای مدرن لوئیزویل به اجرا درآمد.

نمایشنامه ی او، تلفن همراه مرد مرده (2007)، در سال 2008 توسط انجمن نمایشنامه نویسان هوریزون، با هنرمندی مِری لوئیز پارکِر، در برادوی به روی صحنه رفت.

جان لار در نیویورکر درباره ی این نمایشنامه میگوید: « رول به روشی کاملا آرام، متین و واضح، درباره ی چیزهایی می نویسد که غیرمنطقی و نامرئی هستند... او در نمایشنامه هایش، با مباحث ضروری اصالت وجود سر و کله میزند؛ وضعیت فیلسوفانه ی مضحک او، ابزاریست برای غلبه بر جاذبه ی سنگینی کلماتش، برای کنار آمدن بهتر با زندگی... نمایشنامه ی او جسورانه است. شکل غیرخطی رئالیسم او –پر از شگفتیها، غافلگیریها و اسرار- چیزی غیر از شرح و تفسیر و روانشناسیست... او غیر از کلمات، با فضا، صدا و تصویر هم مینویسد؛ هدف او این است که تماشاچی در لحظه زندگی کند، تا هر چیز نا آشنایی را برای او آشنا کرده و مجددا احیا کند. تلفن همراه مرد مرده، یک سفر دیوانه وار تخیلی درباره ی حمله و تجاوز تلفن است که باعث ایجاد هم فضای خصوصی و هم عمومی میشود.»

پیتر مارکز در واشنگتن پست نوشته است: « کند و کاو عجیب و غریب رول روی خط بی نهایت باریک بین زندگی و مرگ، بینشی لذتبخش را در مورد کنایه ها و طنزهای زندگی مدرن امروزی ارائه میکند. تلفن همراه مرد مرده، نگاهی طنزآمیز و جسورانه به دورانی که در آن زندگی میکنیم را به نمایش میگذارد.»

و در نهایت، مِلیسا رُز بِرناردو در هفتهنامه ی اِنتِرتِینمِنت، این نمایشنامه را این گونه توصیف میکند: « یک کمدی-رمانتیک سیاهِ فریبنده، با شروعی فوق العاده خلاقانه داشت. این نمایشنامه توسط سمیه صادقی ترجمه و توسط انتشارات پیام چارسو به چاپ رسیده است.

سمیه صادقی متولد 21 تیر 1360، کار ترجمه را به شکل رسمی با شماره ی دو فصلنامه ی تئاتر چارسو (تابستان 92) به سردبیری پژند سلیمانی آغاز کرد. تمرکز این مترجم بر روی ترجمه ی ادبیات داستانی و نمایشی ست و از جمله کارهای او میتوان از شبح ویرانیها (نشر ورا)، کرم شبتاب (نشر ورا) و نمایشنامه ی خاندان لیندن (نشر حکمت کلمه) نام برد. تلفن همراه مرد مرده نوشته ی سارا رول، اولین کار این مترجم با نشر چارسو ست. او در حال حاضر در حال همکاری به عنوان مترجم با فصلنامه ی تیاتر چارسو، نشر ورا، نشر حکمت کلمه بوده و همچنین به عنوان مشاور ترجمه ی آثار ادبی، نمایشی و سنمایی در انتشارات حکمت کلمه مشغول به کار است.

برای تهیه کتاب می‌توانید از صفحه‌ی پیام چارسو و یا از کتابفروشی‌های سراسر کشور  اقدام کنید.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتشار نمایشنامه نویس نمایشنامه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ هادی کیان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در پی سرقت تلفن همراه و وجه نقد یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان در کمتر از ۵ ساعت و با اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ برادر که از سارقان سابقه دار بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی خود اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087882

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر