Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رژیم صهیونیستی به تفسیر چرایی عدم حضور محمد بن زاید در مراسم امضای توافق سازش در کاخ سفید اشاره و گرچه تلاش کرد آن را به اطلاعات یک روزنامه الکترونیکی سعودی مستند کند اما نظرات کارشناسان صهیونیست را هم در این رابطه منعکس کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی تحلیلی در این رابطه اذعان کرد محمد بن زیاد چند روز قبل از امضای توافق سازش احساس کرد از بنیامین نتانیاهو رودست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشاگری فعال اماراتی: مخالفت با عادی سازی روابط در امارات 10 سال حبس و جریمه سنگین دارد

یک منبع عالیرتبه صهیونیست در این رابطه به رسانه سعودی خبر داده بود دو روز پیش از سخنان دونالد ترمپ درباره توافق، ولیعهد امارات، یوسی کوهن رئیس موساد را فراخواند و مراتب ناراحتی و تعجب امارات متحده عربی در رابطه با سخنان نتانیاهو که در آن اعلام کرده بود اجرای طرح الحاق همچنان روی میز بوده وبه طور کامل کنار گذاشته نشده است ، ابراز کرد.

یسرائیل هیوم به نقل از منابع آگاه در واشنگتن هم خبرداد ، سخنان عبد الله بن زاید و تشکر علنی وی از نتانیاهو بابت توقف الحاق و اعلام تعهد (نتانیاهو) به توافقنامه های صورت گرفته با فلسطینی ها برای تاکید بر تعهدات اسرائیل در قبال امارات متحده بوده است.

به بیانی دیگر عبد الله بن زاید با این سخنان خود تلاش کرد تا نتانیاهو را در جایگاهی قرار دهد که نتواند در آینده از این موضع عقب نشینی کند.

این روزنامه عبری زبان با ترجمه گزارش دیگری از تمایل شدید محمد بن سلمان برای امضای توافقنامه سازش با  تل آویو پرده برداشت و خبر داد در حال حاضر اختلافاتی بین سلمان پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد در رابطه با به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل وجود دارد.

در بخشی از این گزارش تاکید شده است در حالی که سلمان سعی دارد خط مشی سنتی تحریم های عربی و تاکید بر برپایی دولت فلسطینی را ادامه دهد ، شاهزاده سعودی به شدت به دنبال برقراری روابط اقتصادی با تل آویو  و ایجاد جبهه ای متحد ایران ایران است زیرا معتقد است کشمکش اسرائیلی ـ فلسطینی با دشواری زیادی برای رسیدن به نقطه حل و فصل دارد.

این گزارش همچنین خبر داد محمد بن سلمان تلاش می کند بسیاری از اطلاعات مربوط به روند سازش از جمله امضای توافقنامه بین ابوظبی و تل آویو را از پدر خود مخفی نگه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار امارات اسرائیل اخبار امارات امضای توافق بن زاید محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان