Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار مرکزی با بیان اینکه "رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی توسط مردم استان مرکزی کاهش یافته است" گفت: مدارس استان مرکزی با ۳۰ درصد ظرفیت به‌صورت حضوری فعالیت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در ستاد بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به آمار نگران کننده استان‌های کشور اظهار داشت: ستاد ملی کرونا از استان های کشور آمارهای نگران کننده اعلام کرده و متاسفانه کشور وارد موج سوم کرونا شده و این امر ناشی از برگزاری مراسم ها و سفرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حساسیت مردم در رعایت موازین بهداشتی در مکان‌ها مختلف اعم از پاساژها، ادارات، خیابان ها و غیره کاهش پیدا کرده است و 20 درصد از افراد جامعه که رعایت نمی کنند باعث ورود کشور به موج سوم ویروس کرونا شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مدارس استان مرکزی با 30 درصد ظرفیت به صورت حضوری فعالیت می‌کنند و والدین در صورت مشاهده شرایط نامناسب مسیر رفت و آمد، مدرسه و غیره اجازه حضور فرزند خود در مدرسه ندهند و به صورت غیرحضوری آموزش های لازم را فرا بگیرند.

آقازاده ادامه داد: در صورت حضور حتی یک دانش آموز در مدرسه باید تمامی استانداردهای مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی رعایت شود، امکان عمومی مانند آرامستان ها بازگشایی شده و متاسفانه افراد همانند گذشته در این مکان حضور پیدا می کنند و این امر نگران کننده است و درصورت عدم رعایت از سوی مردم قطعا تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: در مکان های اعم از آرامستان ها، بانک ها، اتوبوس ها و غیره حساسیت مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی کاهش پیدا کرده و این بیماری از بین نرفته و افراد همچنان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره شیوع جلوگیری شود.

وضعیت زرد کرونایی در گلستان/ وضعیت بندرگز همچنان قرمز است معاون رئیس جمهور: اتفاقات خوبی در حوزه واکسن کرونا رخ داد وزیر بهداشت خبر داد: تلاش برای خرید 20 میلیون دوز "واکسن کرونا" از یک شرکت هندی! استاندار مرکزی بیان کرد: متاسفانه استان های همجوار از وضعیت مساعدی برخوردار نیستند و در صورت رعایت مردم قطعا تصمیمات سختگیرانه تری اعمال می کنیم؛ 80درصد مردم پروتکل های بهداشتی رعایت می کند و مابقی افراد باعث گسترش بیماری شده اند..آقازاده افزود: مردم نباید تاوان بی توجهی عده ای از افراد را بدهند و قطعا با افراد بی توجه به رعایت اصول بهداشتی شناسایی و برخورد می کنیم و استان مرکزی از نظر جمعیتی در ردیف 19 کشور و متاسفانه از نظر ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر در ردیف 15 واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد، امکان و اداراتی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند باید شناسایی و برخورد قضایی با آنها انجام بدهیم، افراد باید از شرکت های دانش بنیان در راستای تولید واکسن کرونا و حوزه های مختلف دیگر حمایت کند تا موفق شویم.

آقازاده تصریح کرد: تا به امروز در راستای تولید کیت‌های تشخیص کرونا و آنفولانزا موفق بوده ایم و دستاوردهای خوبی کسب کرده‌ایم؛ تمام افراد باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند و نیازهای موردنیاز آنها را تامین کنند تا این شرکت ها در تولید واکسن کرونا موفق شوند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان اصول بهداشتی رعایت نکنند مردم نیز رعایت نمی کنند و مسئولان الگوی مردم هستند؛ مدیران و اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا تا زمان اتمام این بیماری باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و تمام افراد جامعه مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی اصول بهداشتی واکسن کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان