Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیدمصطفی موسوی اظهار داشت: بنادر کشور در دوران شیوع ویروس کرونا که مرزها بسته بود، کارنامه خوبی داشتند، در روزهایی که مرزهای زمینی بسته بود، بنادر به گلوگاه تنفسی کشور در حوزه صادرات تبدیل شدند و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضرورت توسعه بنادر یک مسئله اجتناب ناپذیر است و توسعه هرچه بیشتر و بهتر زیرساخت ها می تواند نقش اقتصادی بنادر کشور را پررنگ تر کند، هرچند که در برهه زمانی فعلی می توان عنوان کرد که بنادر ایران از نظر زیرساخت شرایط مناسبی دارد.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد سرمایه گذاری در بنادر کشور تسهیل شود، عنوان کرد: باید با مصلحت اندیشی، بسته های جذاب اقتصادی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر کشور تعریف شود و اینگونه شاهد جذب سرمایه بخش خصوصی در بنادر باشیم.

وی با بیان اینکه مقوله صادرات مجدد در بنادر کشور و به ویژه بنادری که در مناطق آزاد هستند مدنظر قرار گیرد، گفت: با ایجاد جذابیت اقتصادی در بنادر کشور شاهد جذب شدن سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی خواهیم بود و مقوله صاردات مجدد از جمله مسائلی است که می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسوی با تأکید بر اینکه بنادر کشور در دوران تحریم تحت فشار اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: زمانی که بنادر با فشار بیرونی از نظر اقتصادی همراه هستند باید با تسهیل قوانین داخلی موجب فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی را رقم بزنیم و با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه بندری و دریایی فراهم کنیم.

وی گفت: بنادر از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند و در صورت ایجاد تفاوت اساسی برای فعالیت اقتصادی، با توجه به مزیت های بنادر که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش سرعت تجارت ختم می‌شود، شاهد تشویق و تمایل سرمایه گذاران برای انجام فعالیت اقتصادی در بنادر خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران با اشاره به عملکرد سازمان بنادر در حوزه صادراتی، بیان کرد: بنادر طی مدت اخیر و به ویژه سه ماهه نخست سال عملکرد مناسبی در حوزه صادرات داشتند؛ سازمان بنادر و دریانوردی باید در حوزه تخلیه و بارگیری نظارت بیشتری در رابطه با اپراتورهای فعال داشته باشد و ضرورت دارد بسته‌های تشویقی را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران افزایش داد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع معاون و کشاورزی ایران بندر سیدمصطفی موسوی سرمایه گذاران بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲

تین نیوز

 

سرپرست راه آهن شمال شرق ۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، محمدرضا حبیبی با تشریح عملکرد بار و مسافر راه آهن شمال شرق ۲ در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که از این میزان ۴۵۴ هزار و ۴۳۲ تن کالا، بارگیری و ۹۹ هزار و ۴ تن کالا، تخلیه شده که در مجموع عملکرد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

حبیبی درباره تعداد واگن های بارگیری شده گفت: در سال قبل ۷ هزار و ۳۹۴ واگن بارگیری شده که این میزان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و ۴۴۰ واگن بوده که رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گفته وی صادرات ریلی از طریق حوزه استحفاظی این اداره کل از ۴ هزار و ۷۱۷ تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۴ هزار و ۸۸۷ تن در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی است.

سرپرست راه آهن شمال شرق۲ افزود: واردات کالا نیز از ۱۴ هزار و ۶۱۸ تن به ۲۱ هزار و ۳۰۴ تن رسیده که رشد ۴۶ درصدی را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادر شده از طریق مرز ریلی اینچه برون استان گلستان، سیمان، کاشی، سنگ آهن، شکر و آهن آلات و عمده محمولات وارد شده از این حوزه به کشور، محصولاتی همچون روغن پایه، جو و گندم است.

جابه جایی یک میلیون نفر مسافر در راه آهن شمال شرق۲

سرپرست راه آهن شمال شرق۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۳ هزار و ۳۶۱ نفر مسافر توسط قطارهای مسافری بین شهری و حومه ای جابه جا شده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با تعداد ۹۱۲ هزار و ۷۲۳ مسافر، شاهد رشد ۱۰ درصدی عملکرد جابه جایی مسافر هستیم.

حبیبی افزود: از مجموع تعداد کل مسافر جابه جا شده، تعداد ۲۰۲ هزار و ۹۵ نفر در حوزه بین شهری گرگان تهران و بالعکس است که در مقایسه با سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است. همچنین ۸۰۱ هزار و ۲۶۶ نفر مسافر در حوزه قطارهای حومه ای گرگان پل سفید و بالعکس جابه جا شدند که نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۲ درصدی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس