Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-06@23:15:34 GMT

چلسی - لیورپول / جنگی تمام عیار برای صدرنشینی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۰۰۵

یکشنبه شب دو تیم لیورپول و چلسی در هفته دوم لیگ جزیره میزبانی چلسی و در استمفوردبریج به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که برای شاگردان کلوپ و لمپارد از اهمیت زیادی برخوردار است. دو تیم تلاش می کنند تا در هفته دوم بتوانند دومین پیروزی در فصل جدید لیگ را جشن بگیرند.

لیورپول که این فصل هم جز مدعیان قهرمانی محسوب می شود تلاش می‌کند تا از همین ابتدا با پیروزی بر رقبا راه قهرمانی‌اش را هموار کند و چلسی هم که در نقل و انتقالات بسیار دست و دل باز عمل کرده امیدوار است تا پس از سال‌ها دوباره قهرمانی لیگ را به دست آورد و ناکامی های فصول اخیرش را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواری لمپارد به ستاره های جدید

چلسی با عملکرد درخشان خود در نقل و انتقالات از حالا هواداران را به فصلی درخشان امیدوار کرده است. ستاره های جوان و آینده داری مثل کای هاورتس، حکیم زیاش و تیمو ورنر، در کنار خرید بازیکنان باتجربه‌ای مثل تیاگو سیلوا حالا تیمی آماده و یکدست را در اختیار سرمربی جوان تیم یعنی فرانک لمپارد قرار داده است و حالا لمپارد امیدوار است تا با آمادگی کامل ستارگان تیمش بتوانند در این دیدار خانگی با کسب سه امتیاز از زمین خارج شوند.

حفظ شاکله اصلی توسط یورگن کلوپ

در سمت مقابل یورگن کلوپ چندان برای خرید بازیکنان وارد عمل نشد و ترجیح داد ترکیب قهرمان فصل قبل و شاکله اصلی تیمش را حفظ کند؛ با این حال چند بازیکن این تیم مثل واینالدوم شایعه جدا شدنشان هر روز به گوش می‌رسد اما او سیاست حفظ بازیکنان را در پیش گرفت تا با ترکیب نام‌ و آشنای سال قبل یکی پس از دیگری به مصاف رقبا برود. البته تیاگو آلکانتارا در آخرین لحظات به ترکیب قرمزها اضافه شد و دیوگو ژوتا نیز احتمالاً راهی آنفیلد می شود.

چهره های ویژه، تعیین کننده تیم شادمان در پایان مسابقه

هر دو تیم از وجود بازیکنان موثر و درخشانی برخوردار هستند. بازیکنانی که ممکن است تاثیر زیادی بر روند بازی داشته باشند و عصای دست سرمربیان خود محسوب می‌شوند:

محمد صلاح (لیورپول)

صلاح که از هفته اول درخشان ظاهر شد و توانست سه گل از چهار گل تیمش را به ثمر برساند، حالا امید اصلی آقای معمولی به همراه مانه و فیرمینو در خط حمله می باشد. صلاح رکن اصلی دومین خط حمله گلزن فصل قبل می‌باشد و کلوپ امیدوار است با کمک همین خط حمله آتشین بتواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند؛ به هر صورت آمادگی صلاح در این دیدار یکی از اهداف و خواسته‌های مهم یورگن کلوپ می‌باشد.

ویرجیل فن دایک (لیورپول)

فن دایک حالا پس از قهرمانی در لیگ انگلیس دچار افتی محسوس شده است و امیدوار است تا با درخشش برابر چلسی خاطرات تلخ هفته های آخر فصل قبل را پاک کند و دوباره گل نخوردن را به عادت اصلی دفاع و دروازه لیورپول تبدیل کند؛ او در ارسال ها و ضربات کرنر هم امید اصلی آنفیلدی‌ها برای گلزنی می باشد، چرا که از زمان پیوستنش به لیورپول با ۱۰ گل زده گلزن ترین مدافع لیگ بوده است. آمادگی فن دایک در این دیدار مهم و حیاتی کار چلسی را برای گلزنی سخت خواهد کرد و امید دیگر بازیکنان تیم را هم برای گلزنی افزایش می دهد.

جورجینیو واینالدوم (لیورپول)

 یکی دیگر از چهره هایی که کلوپ برای موفقیت در بازی پیش رو حساب ویژه ای رویش بازی کرده واینالدوم هلندی می باشد. ستاره ای که رونالد کومان هلندی هم خواستار به خدمت گرفتنش شده است و باید دید او در دوراهی ماندن در لیورپول یا بازی در نیوکمپ کدام یک را انتخاب می‌کند. واینالدوم راه گلزنی به چلسی را هم بلد است و در بازی برگشت فصل قبل که ۵ بر ۳ به نفع لیورپول تمام شد توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند و حالا درخشش این هافبک هلندی هم برای تیمش مفید است و هم ممکن است کلید انتقال او به بارسلونا باشد.

کپا آریزابالاگا (چلسی)

سنگربان چلسی که فصل قبل عملکرد پر فراز و نشیبی را بر جای گذاشت حالا و در فصل جدید آماده ارائه بهترین عملکرد می‌باشد و از این بابت انگیزه های زیادی هم دارد. پیوستن احتمالی ادوارد مندی چلسی باعث شده است تا کپا خطر تبعید به نیمکت را بیش از پیش احساس کند؛ اتفاقی که اصلاً خوشایند گران ترین دروازه‌بان جهان نخواهد بود. از طرفی حمایت های فرانک لمپارد از سنگربان تیمش باعث شده است تا او با خیال راحت تر از قفس توری چلسی محافظت کند. بدون شک درخشش کپا در بازی یک‌شنبه تاثیر زیادی در پیروزی احتمالی آبی‌ها خواهد داشت.

تیمو ورنر (چلسی)

گرانترین خرید نقل و انتقالی تابستانی باشگاه ها مربوط به چلسی و تیمو ورنر می باشد. ورنر امید اصلی چلسی در خط حمله می باشد و در مسابقاتی هم که برای این تیم در دیدارهای دوستانه و هفته اول لیگ به میدان رفته است عملکرد خوب و مثبتی را بر جای گذاشته است. لمپارد در این دیدار حساس امیدوار است و با خط حمله مهارنشدنی‌اش بتواند سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.
ورنر در دیدار هفته اول لیگ برابر برایتون توانست یک پنالتی هم کسب کند و امیدوار است تا در هفته دوم بتوانند طعم گلزنی در یک دیدار رسمی برای چلسی را بچشد.

کای هاورتس (چلسی)

یکی دیگر از خریدهای چلسی در فصل جدید، هافبک بایرلورکوزن آلمان بود. هاورتس با ۹۱ میلیون دلار برای پنج سال به چلسی آمد. فرانک لمپارد از همان ابتدا نشان داد که علاقه و اعتماد ویژه‌ای به این هافبک آلمانی دارد. هاورتس می‌داند در صورتی که نتواند انتظارات را برآورده کند با وجود خط هافبک شلوغ این تیم با وجود بازیکنانی نظیر جورجینیو، انگولو کانته، راس بارکلی، میسون مانت، حکیم زیاش و متئو کواچیچ، نیمکت نشین خواهد شد و قطعاً بازی برابر لیورپول بهترین زمان برای درخشیدن او است؛ از این رو فرانکی هم روی قدرت و مهارت او در خط هافبک حساب باز کرده است. به هر حال باید دید گران‌ترین بازیکن آلمانی تاریخ فوتبال آیا می‌تواند روزهای درخشانش با پیراهن لورکوزن را دوباره تکرار کند یا خیر؟

یکی دیگر از عواملی که منجر به زیباتر شدن و انگیزه بالای دو تیم برای برد می باشد سه بازی آینده این دو تیم است. چلسی بعد از مصاف با لیورپول باید با وست برومویچ، کریستال پالاس و ساوتهممتون دیدار کند. کریستال پالاس از میان این سه تیم تنها تیمی است که دیدار هفته نخستش را با برد سپری کرد. این قرعه نسبتاً آسان چلسی در چهار هفته ابتدایی، کار لمپارد را برای جمع آوری امتیازات راحت‌تر می‌کند تا با انگیزه مضاعف در ادامه لیگ به مصاف رقبا برود.

از سوی دیگر لیورپول پس از دیدار حساس با چلسی باید خودش را آماده دیدار با آرسنالِ آماده آرتتا کند. سه بازی آینده لیورپول در لیگ برتر به ترتیب با آرسنال، استون ویلا و اورتونِ کارلتو است؛ دیدارهایی نسبتاً سخت که کار شاگردان کلوپ را برای جمع آوری کامل امتیازات در پنج هفته ابتدایی لیگ سخت می‌کند.

نکات آماری چلسی - لیورپول

چلسی و لیورپول تاکنون ۱۸۶ بار برابر هم قرار گرفتند که سهم سرخ های آنفیلد ۸۱ پیروزی و چلسی ۶۴ برد بوده است و در ۴۱ دیدار هم کار به تساوی کشیده شده است. در ۱۰ تقابل آخر این دو تیم ۴ برد نصیب لیورپول شده است، ۳ بازی را‌ چلسی برده است و ۳ بار هم دو تیم به تساوی رضایت دادند که نشان از نزدیک بودن نتایج دو تیم دارد.

چلسی در ۱۰ بازی آخر خود در لیگ ۷ برد و ۳ باخت کسب کرده است و توانسته است ۲۱ بار گلزنی کند و ۱۵ بار هم دروازه خودش را باز شده دیده اما در سمت دیگر لیورپول ۶ پیروزی، ۲ باخت و ۲ تساوی در ۱۰ بازی آخر خودش در لیگ به دست آورد. ۲۳ بار دروازه رقبا را باز کرده ۱۶ گل خورده هم به ثبت رسانده است. وجه اشتراک هر دو تیم آمار ضعیف در خطوط دفاعی بوده است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فصل قبل خط حمله دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!

آینده نونیز در لیورپول شکل مبهمی به خود گرفته‌است

طرفداری | روز گذشته، داروین نونیز در اقدامی بحث‌برانگیز و عجیب، تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد. نونیز با وجود ثبت ۱۸ گل و ۳ پاس گل در فصل جاری، بارها به دلیل فرصت‌سوزی‌هایش مورد انتقاد هواداران لیورپول قرار گرفته‌است و به نظر می‌رسد که کاسه صبر مهاجم اروگوئه‌ای نیز از این اتفاق لبریز شده‌است. 

همان‌طور که در طرفداری خواندید، بارسلونا به جذب داروین نونیز علاقه نشان داده‌است و باید دید راه این مهاجم 24 ساله که با هزار امید و آرزو راهی آنفیلد شد، از لیورپول جدا می‌شود یا خیر. قرارداد نونیز با لیورپول تا 2028 اعتبار دارد.

در صفحه اینستاگرام لیورپول، تصویری از او با پیراهن لیورپول دیده نمی‌شود!

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • برتری 2-1 چلسی مقابل لیورپول و قهرمانی در جام حذفی انگلیس (5 می، 2012) / فیلم
  • برد پُرگل چلسی و برتری دقایق پایانی برایتون برابر استون‌ویلا
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • گل‌های دیدنی بازی‌های لیورپول - تاتنهام + فیلم
  • مرادمند زمین و هوای استقلال را بست!