Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@08:48:48 GMT

توسعه نرم افزار امنیتی برای خودروهای خودران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۱۳۶

توسعه نرم افزار امنیتی برای خودروهای خودران

خودروهای خودران قبل از اینکه اقدام به جابجایی مسافر در خیابان ها نمایند باید مطمئن بود که آسیبی برای مسافران و افراد در خیابان وارد نخواهند آورد. به همین منظور نرم افزاری تدوین شده است که با پیش بینی متغییرهای گوناگون ترافیکی در هر میلی ثانیه، می تواند از رخ داد تصادف ها جلوگیری کند.

به گزارش «انرژی امروز» نرم افزار جدید در دانشگاه تکنولوژی مونیچ TUM توسعه یافته است که از طریق پیش بینی متغییرهای گونان ترافیکی از تصادفات خودروهای خودران پیش گیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که دو خودرو از جهات مختلف به یک تقاطع می رسند مشخص نیست هر کدام از این خودروها قرار است در چه مسیری حرکت کنند. و وقتی یک عابر پیاده و یک دوچرهه سوارهم به این محل وارد شوند، موضوع پیچیده تر می شود.

ماتیاس آلتوف، از محققان سیستم های فیزیکی سایبری در دانشگاه TUM، می گوید «این وضعیت یک چالش بسیار بزرگ هست برای خودروهای خودرانی که برنامه های کامپیوتری آنها را کنترل می کنند. خودروهای خودران زمانی می توانند مقبولیت عمومی پیدا کنند که اطمینان حاصل شود در موقعیت های اینچنینی هیچ آسیبی به پیاده ها و خودروهای دیگر وارد نخواهد آمد».

تیمی از محققان در دانشگاه TUM توانسته اند نرم افزاری طراحی کنند که به صورت مدام و مستمر در حین رانندگی رخ داد ها را آنالیز و آن ها پیش بینی می کند. این سنسورها و پردازنده ها هر میلی ثانیه رخ دادها را ثبت و پردازش می کنند.

این نرم افزار هر نوع حرکت ممکن در جاده را محاسبه می کند و همین امر باعث می شود که خودرو سه تا شش ثانیه جلوتر از زمان اطلاعات را پردازش کند.

بر همین اساس سیستم گزینه های مختلفی برای حرکت را انتخاب می کند. و همزمان برنامه کامپیوتری احتمال حرکت های اضطرای را نیز محاسبه می کند.

دانشمندان تاکید دارند که برنامه جدید امنیتی خودروهای خودران می تواند توسعه خودروهای خودران را ساده تر کند چون قادر است با تمام برنامه های کنترل استانداردهای حرکت مطابقت داشته باشد.

برچسب هاخودروی خودران

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خودروی خودران آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خودروهای خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899342

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!