Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دادگستری قم حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری افزود: در این جلسه مقرر شد علاوه بر ایجاد شعب اختصاصی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان، در تمام مراجع قضایی اعم از دادسرا، بدوی، تجدیدنظر و نظامی ترتیبی اتخاذ شود تا مددکاران و مشاوران اطفال و نوجوانان بر اساس قانون حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل پرونده شخصیت اطفال و نوجوانان بصورت تخصصی با استفاده از ظرفیت مددکاران و مشاوران مجرب خانم و آقا در استان، و بهره مندی از تمام ظرفیت های تاسیسات حقوقی و موجود در قانون آیین دادرسی کیفری مانند تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط، عدم اعزام اطفال به کانون حسب مورد تصریح کرد: با اجرای این شیوه نامه، رسیدگی به پرونده های اطفال و نوجوانان بر اساس یک فرآیند علمی و تخصصی صورت می گیرد و اجرای موثر و کارآمد احکام قضایی را تضمین خواهد کرد.

مظفری بیان کرد: تشخیص دقیق عوامل جسمانی، خانوادگی، اجتماعی و همچنین اختلال های روانی در ارتکاب جرم و تشکیل پرونده شخصیتی جامع و ارائه ی آن به قاضی، ارائه اطلاعات حاصل از مصاحبه تشخیصی و جلسه های مشاوره به قاضی پرونده، به منظور دقت در صدور حکم، به نحوی که در کاهش جرم و عدم تکرار آن مؤثر واقع شود از جمله اهداف اجرایی شدن این شیوه نامه می باشد. 

 وی اضافه کرد: کاهش خطر بازگشت و تکرار رفتار مجرمانه در سنین بالاتر و پیشگیری از وقوع جرم های سنگین تر و پیشگیری از ورود طفل و یا نوجوان به کانون های اصلاح و تربیت تا حد امکان، ایجاد خودباوری و تقویت آن، خودپنداره مثبت، خودکنترلی، خودآگاهی و خودشناسی، کمک به بازتوانی کودک و نوجوان در جهت رشد و تشکیل خانواده سالم و کمک به باز اجتماعی نمودن و کسب هویت سالم کودک و نوجوان در جهت بازگشت به جامعه و ایفای نقش سازنده در فعالیت های اجتماعی نیز از دیگر اهداف اجرایی شدن شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان به شمار می آید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قم نیز گفت: در سه ماهه دوم سال جاری ۲۵ جلسه آموزشی سه ساعته طرح هجرت با جامعه مخاطب ۱۴۰ تَن در اردوگاه حرفه آموزی، زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به اجرا در آمده است.

 حجت الاسلام مجید یزدی یادآور شد: از آنجا که ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت های زندگی و دانش رفتاری است، دوره های هجرت با رویکردی نوین و با لحاظ نمودن نیازهای مخاطبان، برای گروه های مخاطب زندانیان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طراحی شده و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرا می شد.

وی ادامه داد: هویت یابی فردی و اجتماعی، رسیدن به احساس ارزشمندی، خودآگاهی و شناخت خویشتن، افزایش اعتماد به نفس وکنترل ذهن از افکار منفی، پیشگیری از استرس، افسردگی و مهارت ارتباط موثر از جمله سرفصل های این دوره ها آموزشی به مخاطبان می باشد و ارائه خدمات مشاوره فردی، برگزاری مسابقات و اهدای جوایز از دیگر موارد اجرا شده جنبی در این دوره ها بوده است.

 یزدی همچنین در سخنانی در جمع مسئولان دفاتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: کار فرهنگی و پیشگیری از اصول مهم کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است دانست و افزود: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، رسالت های زیادی دارد که یکی از آنها، مبارزه با آسیب های اجتماعی در هر استان است.

وی ادامه داد: این امر زمانی به نتیجه کافی می رسد که مسئولان دفاتر اجتماعی سیاسی حوزه، معرفت و شناخت نسبت به آسیب ها و مقابله با آنها را داشته باشند.

برچسب‌ها دادگستری قم آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری قم آسیب ها دادگستری قم آسیب ها اخبار کنکور اطفال و نوجوانان شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند