Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جشنواره فیلم بین المللی فیلم LIFE AFTER OIL ایتالیا با معرفی برترین فیلم‌ها در بخش‌های مختلف بکار خود پایان داد و در بخش مستند بلند حقوق بشر، فیلم خاتمه به کارگردانی مهدی و هادی زارعی فیلمسازان شیرازی دیپلم افتخار بهترین فیلم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند که ساخت آن ۳ سال زمان برده و در مدت زمان ۹۰ دقیقه تولید شده، داستان زندگی دختری افغان را روایت می‌کند که به دلیل ازدواج زود هنگام و خشونت توسط خانواده، از خانه فرار می‌کند.

روایت این فیلم از نگاه مهدی و هادی زارعی خالقان أثر که در امر فیلمبرداری و صدابرداری این فیلم هم نیز مشارکت داشتند از آنچه در خانواده‌های درگیر در مستند خاتمه می‌کذرد، مخاطبان را با خود درگیر می‌کند.

مستند خاتمه پیش از این در جشنواره‌های لایپزیک، فلورانس، پراگ، آمریکن دایکیومنتری، ایران سی و سینما حقیقت نظر تماشاگران و منتقدین جهانی و داخلی را به خود جلب کرده بود و جوایز بسیاری را برای سازندگانش و کشورمان به ارمغان آورده بود.

شرکت فرانسوی رفت فیلمز (RAFT FILMS) حق پخش بین المللی فیلم مستند خاتمه را در اختیار دارد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان دیپلم افتخار مستند خاتمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند

رضا شریفی در دیدار با خانواده معظم شهدای سیب و سوران در زابل، اظهار کرد: درک مقام شهید و شهادت به راحتی امکان پذیر نیست همچنین برای هر کسی توفیق شهادت حاصل نمی‌شود، همه ما زندگی و آبرویمان را مدیون خون شهیدان و خانواده آنها هستیم.
وی با اشاره به آیه شریف وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ بیان کرد: براساس آیات قرآنی نباید تصور کنیم کسانی که ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ شیعه و سنی نیز به این موضوع اعتقاد دارند بسیاری از کسانیکه اعتقاد و تقوایشان بالاست می‌گویند روح شهید حاضر و ناظر بر رفتار ما است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم نظام کردند بنابراین باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای خانواده این افراد انجام دهیم تا مدیون آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که حرف از پیشرفت سیستان و بلوچستان به میدان می‌آید عده‌ای سعی در خراب کردن چهره استان دارند به عنوان مثال در سال ۸۱ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کرد و مصوباتی در سفر خود به استان داشت حادثه تاسوکی اتفاق افتاد و پس از آن موضوع مسجد‌ها و مسائل قومی و مذهبی به میان آمد دشمن در آن زمان تلاش می‌کرد تمرکز اجتماعی را بهم بزنند و همین موضوعات سبب شد استان دچار یکسری عقب ماندگی‌ها شود.
شریفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین کنند، اما به برکت خون شهیدان و دعای خیر پدر و مادر شهدا این بار نمیتواند به مقاصد شوم خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران