Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:09:06 GMT

همایش شکوه ایثار در همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۴۶۳

همایش شکوه ایثار در همدان برگزار می‌شود

احمد عباسیه بزرگی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تقویت روحیه ایثار و ترویج فرهنگ شهادت از برنامه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: این همایش همزمان با سراسر کشور با هدف نمایان‌سازی نقش زنان و مادران در دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا و ایثارگران با پیروی از فرهنگ عاشورا، فرزندان و همسران خود را راهی میدانی کردند که در آن از جان و خون خود گذشتند، همانند حماسه ماندگار عاشورا که خانواده اباعبدالله(ع) و حضرت زینب(س) رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: باید از نسلی که توانستند این دفاع را به وجود آورده و مقدس بودن آن را تثبیت کنند امانت داری کرد.

عباسیه بزرگی با تاکید بر اینکه شهدا هدایت‌گر انسان بوده و نسل جوان امروز باید از سیره شهدا الگو بگیرد، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن بقا نظام و انقلاب و سربلندی ملت است.

وی عنوان کرد: مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی محور برگزاری برنامه‌ها در چهل سالگی دفاع مقدس است، زیرا همین مکتب بود که ۴۰ سال پیش افرادی همچون حسین فهمیده را به سردار قاسم سلیمانی‌ها تبدیل کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت: ما امروز با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، افرادی همچون سلیمانی و حججی کم نداریم که فریاد آنها لرزه بر اندام دشمنان عالم می‌اندازد.

عباسیه بزرگی تاکید کرد:: برنامه عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا با عنوان «میهمانی لاله‌ها» روز پنج شنبه در تمام نقاط استان با حضور مسوولان و چهره‌های ارشد نظامی اجرا می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس را دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر با عنوان «طرح سپاس» عنوان کرد و پیش بینی کرد: امسال همزمان با در این هفته از خانواده یک هزار شهید در استان سرکشی شود.

عباسیه بزرگی ادامه داد: در این طرح، مسوولان اداره‌ها و دستگاههای دولتی هریک با خانواده شهدای مجموعه خود دیدار دارند.

وی از برنامه «تجلیل از مدافعان سلامت» خبر داد و اعلام کرد: در این طرح، جانبازان و ایثارگران ادارات مختلف در محل کار از مدافعان سلامت تجلیل و قدردانی می کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برپایی مراسم «شبی با این ستاره‌ها» در گلزار شهدای استان با حضور راویان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: نباید فراموش کرد که هر آنچه در کنار شهدا باشد، پربرکت خواهد بود.

عباسیه بزرگی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

وی اضافه کرد: اسناد و مکتوبات به جای مانده از شهدا در حال جمع آوری در حوزه‌های مختلف است که به زودی آمار قطعی اعلام می‌شود و نیز تعمیر و بازسازی مزار شهدا از دیگر اقدامات در حال پیگیری این مجموعه است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

برچسب‌ها دفاع مقدس همدان شهدا والدین شهدا هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس همدان شهدا والدین شهدا هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی دفاع مقدس همدان شهدا والدین شهدا هفته دفاع مقدس قاسم سلیمانی اخبار کنکور دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است