Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@14:08:29 GMT

ارزآوری 127 میلیون دلاری از صادرات سیمان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۲۷۰

ارزآوری 127 میلیون دلاری از صادرات سیمان

ایران اکونومیست- تولیدکنندگان کشور، در ۵ ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از ۵ میلیون و۸۴۷ هزارو ۲۰۱ تن انواع سیمان به ارزش ۱۲۷ میلیون ۹۹۰ هزارو ۹۵۹ دلار کرده‌اند.

 ظرفیت تولید سیمان کشور 85 میلیون تن و میزان نیاز داخلی 65 میلیون تن است. در حال حاضر ایران جزء هفت کشور بزرگ تولید کننده سیمان جهان است که به عقیده کارشناسان، عدم تناسب در تامین نهاده های تولید به دلیل تحریم، مازاد عرضه و عدم تناسب تقاضا به دلیل افزایش کارخانجات سیمان، بروز کووید 19 و تبعات ناشی ازآن و مباحث مرتبط با حمل نقل ازجمله چالش های پیش روی صنعت سیمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان ایرانی در 5 ماه اول سال جاری اقدام به صادرات 5 میلیون و847 هزارو 201 تن به ارزش 127 میلیون و990 هزارو 959 دلار انواع سیمان به 28 کشور جهان کرده اند.

بر اساس اعلام سخنگوی گمرک، سیمان تولید شده در کشور به کشورهای هندوستان، افغانستان،روسیه، عراق، قطر ، کنیا، کویت، سریلانکا، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، بنگلادش، چین، عمان و... صادر شده است.

کشور عراق با 24 میلیون و742 هزارو598 دلار در رتبه نخست، کویت با 23 میلیون و375 هزارو 870 دلار وافغانستان با 19 میلیون و540 هزارو 437 دلار بیشترین میزان واردات سیمان ایرانی را به خود اختصاص داده اند .

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی