Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@05:53:45 GMT

افت 4592 واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۵۲۰

افت 4592 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 4 هزارو 592 واحد روبه‌رو شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: گرچه بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای امروز با روند رو به رشد شروع کرد، اما در پایان معاملات، شاخص کل کاهش یافت و با افت 4 هزار و 592 واحد به رقم یک‌میلیون و 692 هزار و 515 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 2 هزار و 474 واحد به رقم 427 هزار و 727 واحد رسید. 

ارزش روز بازار در بورس تهران به رقم 6 میلیون و 373 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 12.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و یا اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 260 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز عمده شاخص‌ای بورس اندکی کاهش یافتند به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام 27 صدم درصد کاهش یافتند. 

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام 58 صدم درصد افت کردند. 

شاخص آزاد شناور 38 صدم درصد افت کرد. 


روند یکساله شاخص بورس

شاخص بازار اول بورس یک دهم درصد رشد کرد. اما شاخص بازار دوم بورس 7 دهم درصد افت کرد. 

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص کل بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، بانک صادرات، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، بانک صادرات و پتروشیمی سرمایه ایرانیان بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران، شاخص کل در پایان معاملات با رشد 199 واحد به رقم 18 هزار و 120 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 183 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 942 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 410 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مهم شاخص‌ساز در فرابورس شامل سنگ‌آهن گوهرزمین، صباتأمین، آریاساسول، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی زاگرس و صباتأمین بوده‌اند.

به گزارش فارس، مهلت برای پذیره‌نویسی واحدهای صندوق‌های پالایشی یکم موسوم به دارا دوم تا پایان ساعت 24 فردا یکشنبه 30 شهریورماه خواهد بود.

خرید این واحدها از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و یا از طریق کارگزاری‌های بورس امکان‌پذیر است.

همچنین فردا عرضه اولیه شرکت صندوق سرمایه‌گذاری سپهر از طریق فرابورس ایران انجام می‌شود. کارشناسان به مردم تازه‌وارد توصیه می‌کنند در مرحله اول از روش سهامداری غیرمستقیم یعنی سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های بورسی اقدام کنند و واحدهای ای‌تی‌اف دولتی و یا سهام شرکت‌های عرضه اولیه را خریداری کنند.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس از پس‌اندازهای خود استفاده کنند و به هیچ‌وجه دارایی‌های مورد استفاده خود را برای سرمایه‌گذاری در بورس نفروشند.

برچسب ها: بورس ، رشد شاخص بورس ، بورس تهران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KAk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس رشد شاخص بورس بورس تهران فرابورس ایران میلیارد تومان سرمایه گذاری شاخص کل بورس بورس تهران شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد