Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در نشست مجازی با مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش وپرورش شهرستان هاو مناطق، گفت: نظارت و ارزیابی از مدارس در شرایط فعلی، اهمیت و ضرورت بیشتری دارد و باید نظارتی اجماعی و اجمالی صورت گیرد و همه مدارس بازدید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با تاکید همه صاحب نظران در نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا اصل بر آموزش حضوری با رعایت کامل بهداشت در مدارس است.

او عنوان کرد: از آن جا که مدرسه محل تردد اولیا، معلمان و دانش آموزان است باید محیطی عاری از هرگونه عیب و نقص به ویژه در زمینه بهداشت و سلامت باشد و نظارت‌های سخت گیرانه‌ای اعمال شود.

اسکندری نسب، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی سخت گیرانه بر روند اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس باید در الویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، بیان کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش هم مانند مدافعان سلامت در حوزه سلامت و بهداشت جایگاه خاصی در شرایط کرونایی در جامعه دارند.

او افزود: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرانه به مدارس واریز شده و چند روز قبل هم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان لوازم بهداشتی و ورزشی به مدارس استان ارسال شده است.

او با بیان این که اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است، گفت: مدرسه باید باز و آموزش حداکثری در نظر باشد و در واقع یکی از دلایل بازگشایی مدارس پیشگیری از بازماندن از تحصیل دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در پایه اول ابتدایی ۹۸ درصد پوشش در استان داریم و حتی با یک یا دو دانش آموز هم مدارس برقرار می‌شوند، اما با این حال هنوز هم ۲ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستند.

او با ابراز خرسندی از این که تا امروز در استان کرمان به همت همه همکاران به ویژه واحد‌های نظارتی هیچ مشکل بهداشتی و آموزشی در مدارس گزارش نشده است، گفت: امیدواریم با حمایت مدیران مدارس وهمه معلمان، تلاش کنیم تا مدرسه کانون همه حمایت ها، توجه‌ها و نظارت‌ها باشد و هیچ معلمی دانش آموزان را به نرفتن به مدرس ترغیب نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که در آموزش و پرورش از حمایت صد در صدی مقام معظم رهبری برخورداریم، گفت: به لطف الهی دستگاهی هستیم که مشکلاتمان نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و باید همه با هم برای آگاهی بخشی به والدین در خصوص آموزش‌های مجازی و حضوری تلاش کنیم.

حمیدرضا میرموسی رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش استان کرمان در این جلسه با بیان این که صداقت و صراحت، لازمه کار مسئولان نظارت و ارزیابی است، گفت: همه مستندات و گزارش‌های بازدید‌ها از مدارس استان باید حتما مکتوب، جمع آوری و تمامی بازدید‌ها بایستی در چهارچوب شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

او با اشاره به این که شکایت‌های شفاهی یا کتبی قابلیت رسیدگی ندارند، گفت: اولیا هر گونه شکایتی که از آموزش و پرورش داشته باشند باید حتما در سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی shekayat.medu.ir ثبت کنند تا رسیدگی و پاسخ گویی شود.

میرموسی، تاکید کرد: نشانی سامانه ثبت شکایت باید حتما از طریق تبلیغات محیطی معرفی شود و در تیررس نگاه مراجعان قرار گیرد.

او با بیان این که حتی اگر یک دانش آموز هم در مدرسه باشد، معلم باید حضور داشته باشد و آموزش حضوری برقرار باشد، گفت: مدیریت نظارت بر بهداشت مدارس بر عهده کارشناسان و کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات است و نظارت بر مدارس غیر دولتی هم باید با دقت و وسواس زیادی هم زمان با مدارس دولتی صورت گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت سخت گیرانه آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نظارت و ارزیابی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است